ایلام بیدار07:32 - 1396/06/20
گزارش؛

استقبال خوب مردم ایلام از نوشت افزار ايراني/حمایت از تولید داخلی یک ضرورت است

استقبال مردم خصوصا والدين از نوشت افزار ايراني خوب است ولي به دليل تنوع پايين اين محصولات توجه بچه ها را به خود جلب نميكند.

به گزارشايلام بيداربه نقل از ایلام پویا ، مهرماه آغاز فصل بازگشایی مدارس ، بتدریج در واپسین روزهای فصل تابستان، آمدنش را از لابه لای حرارت و شور و شوق دانش آموزان در مراکز خرید و نمایشگاه های عرضه لوازم مدرسه مژده می دهد.

در مراکز خرید و نمایشگاه ها به ویژه مغازه ها و غرفه های لوازم تحریر، شلوغی و ازدحام جمعیت حضور کودکان به همراه والدینشان؛ جلوه ای دیگر به این مکان ها داده است.
مسئله ای که در در بازار رنگارنگ لوازم التحریر بیش از همه خودنمایی می ‌کند، وجود اجناس خارجی با کیفیت های متنوع است و تقریبا حجم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده است و حتی برخی از این لوازم التحریرها با وجود آنکه وارداتی هستند، قیمت کمتری به نسبت انواع ایرانی دارند و شکل و شمایل آنها بیشتر مورد پسند دانش آموزان و حتی والدین است.
امسال نیز نهادهای مربوطه خاموش نشسته اند تا بازار داغ این روزهای نوشت افزار جولانگاهی برای کالاهای بی کیفیت همراه با نمادهای غربی باشد و همچنان نمادهای ملی ما در گوشه ای خاطرات ذهن کودکانمان خاک بخورند
"فرزاد شفیعی زاده" مدیر فروشگاه شکرستان در ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام پویا گفت: استقبال مردم خصوصا والدين از نوشت افزار ايراني خوب است ولي به دليل تنوع پايين اين محصولات توجه بچه ها را به خود جلب نميكند.
شفیعی زاده اظهار کرد: در فروشگاه ما نوشت افزار ايراني عرضه ميشود ولي به دليل اينكه معمولا كيفيت اين كارها نسبت به محصولات مشابه خارجي پايينتر و تنوع و جذابيت ظاهري كمتري دارند؛ حجم كمتري از قفسه هاي فروشگاه را به خود اختصاص داده اند.
وی افزود: امسال به نسبت پارسال طرح هاي ايراني كمتر شده و توليد كننده ها دليل این موضوع را عدم حمايت دولت و استقبال پايين بازار مطرح کردند.
شفعی زاده تاکید کرد: در صورت فرهنگ سازي مناسب و حمايت از توليد داخلي، همچنين آشنا كردن بچه ها با نمادها، اسطوره ها و شخصيت هاي داستاني ايراني ميتوان اميدوار بود كه استفبال از اين محصولات در سال هاي آينده بهتر و بیشتر شود.
یکی از والدین این دانش آموزان در گفت و گو با خبرنگار ایلام پویا گفت: ساخت کارتون ها و ارتباط برقرار شده رده های سنی مختلف با این شخصیت ها موجب شده که کودکان ناخواسته سراغ شخصیت های دوست داشتنی شان را گرفته و آنها را طلب کنند.
وی افزود: دست اندرکاران فرهنگی به ویژه صدا و سیما باید با ساخت کارتون ها و انیمیشن های جذاب اما با هویت و سازگار با فرهنگ ایرانی- اسلامی کودکان را علاقه مند به کارتن های داخلی و تماشای آنها کنند تا زمینه ساز همگرایی گزینش هایشان با هویت ملی شود.
یکی دیگر از شهروندان ایلامی که به همراه فرزندانش در حال خرید نوشت افزار و لوازم مورد نیازشان بودند با بیان اینکه متاسفانه تولیدات داخلی از کیفیت لازم برخوردار نیست، به خبرنگار ما گفت: باید زمینه ‌های رقابت برای تولیدات داخلی فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه حجم وسیع تولیدات خارجی تنها به دلیل جذابیت آنها مورد توجه دانش ‌آموزان است، افزود: گاهی اوقات دانش ‌آموزان فقط برای خرید شخصیت ‌های کارتونی اقدام به این کار می ‌کنند.
این شهروند تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی بر اساس تفکر مصرف‌‌کنندگان باید نیازسنجی کنند؛ باید لوازم ‌التحریری در بازار وارد شود که با ذائقه دانش ‌آموزان با استفاده از تصاویر و نمادهای ملی مطابقت داشته باشد.


انتهای پیام/الف