ایلام بیدار08:59 - 1396/06/16
مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

پیشرفت 50 درصدی فاز نخست بزرگراه دهلران-اندیمشک

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: پروژه بزرگراه دهلران-اندیمشک در دو فاز اجرایی می‌شود که فاز اول این پروژه بیش از ۵۰درصد پیشرفت دارد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران، "کمال الدین میرجعفریان"، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اظهار کرد: در ادامه توسعه زیرساخت‌های استان ایلام پروژه بزرگراه دهلران-اندیمشک در دو فاز اجرایی می‌شود که فاز اول این پروژه بیش از ۵۰درصد پیشرفت دارد.

وی افزود:  طی سال جاری فاز اول بزرگراه دهلران-اندیمشک به بهره برداری می‌رسد و به زودی مناقصه فاز دوم این طرح اجرایی می‌شود.

میر جعفریان با اشاره به اینکه بزرگراه دهلران به اندیمشک در قطعات مختلف برنامه ریزی شده که قطعه اول آن به طول ۱۲کیلومتر است،  گفت: برای احداث قطعه اول ۳۴دستگاه پل احداث گردیده و زیر سازی مسیر انجام شده و در روزهای آینده عملیات روسازی انجام خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: تونل قلاجه نیز که بین استان‌های ایلام و کرمانشاه قرار دارد از پروژه‌های بزرگ ملی است، قبل از از اربعین سال جاری زیر بار ترافیک خواهد رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اضافه کرد: طول این تونل دو هزار و ۵۰۰متر است  که ۱۲کیلومتر گردنه برف‌گیر را حذف کرده و در کاهش بار ترافیک و مصرف سوخت نقش مهمی خواهد داشت.

 

انتهای پیام/س