ایلام بیدار12:22 - 1396/06/13
مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸- آسیا؛

ایران -سوریه؛ جشن صعود و رکورد شکنی تاریخی

آخرین بازی تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی روز سه‌شنبه مقابل سوریه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

به گزارشايلام بيدار، آخرین بازی تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مقابل سوریه در حالی برگزار می‌شود که این بازی هیچ حساسیتی برای ملی‌پوشان ایران ندارد اما سوریه برای اینکه شانس صعود به جام جهانی را داشته باشد باید مقابل ایران پیروز شود و سه امتیاز را بگیرد شاید به دلیل همین شرایط ویژه بود که برخی رسانه‌های خارجی از احتمال تبانی! ایران با سوریه خبر دادند در حالیکه فوتبال ایران مثل سایر رشته‌های ورزشی دیگرش  فوتبالی پاک و جوانمردانه دارد. تیم ملی هم برای نشان دادن این پاکی و همچنین حفظ رکوردهای تاریخی خود مانند صعود بی‌شکست به جام جهانی و حتی بدون دریافت یک گل با تمام توان مقابل سوریه بازی خواهد کرد.

سوریه همسایه دوست داشتنی کشورمان است و همواره روابط نزدیکی با این همسایه داشته‌ایم اما میدان ورزش قواعد و قوانین خاص خود را دارد و قطعا شاگردان کی‌روش با تمام توان مقابل سوریه بازی خواهند کرد همانطوریکه مقابل کره جنوبی جوانمردانه و باشرافت ۹۰ دقیقه جنگیدند و مبارزه کردند. البته ملی پوشان و سرمربی تیم ایران متعقدند به دلیل صعود زودهنگام به جام جهانی آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار نمی‌گیرند و حتی برخی اوقات به خاطر اینکه طلب پاداش می‌کنند مورد انتقاد هم از سوی برخی رسانه‌ها واقع می‌شوند. کی‌روش و ملی پوشان ایران از این شرایط ناراحتند و به همین دلیل هم بعد از بازگشت از کره جنوبی حاضر به مصاحبه با رسانه‌ها نشدند و یا کی‌روش اعلام کرده که در جشن صعود که از سوی فدراسیون فوتبال در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود شرکت نخواهند کرد!

تنها نکته منفی این بازی شاید همین گلایه‌های ملی‌‌پوشان است. به هر حال ورزشگاه آزادی خود را برای جشن باشکوه صعود مقتدرانه و تاریخی آماده می‌کند اما نباید فراموش کنیم سوریه حریف دست و پا بسته‌ای مقابل ایران نیست. در بازی رفت و در زمین ناهموار آنها یک امتیاز از تیم ایران گرفتند و پنجشنبه گذشته هم سه گل به تیم قطر میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ زدند. بنابراین قطعا کی‌روش این حریف را دستکم نمی‌گیرد زیرا در آنصورت ممکن است که ایران دچار شگفتی شود! هرچند باخت چیزی از ارزش‌های تیم ملی ایران کم نمی‌کند اما از دست رفتن رکوردهای بی‌نظیری مثل دریافت گل و از بین رفتن شکست ناپذیری خوشایند فوتبال ملی ایران نیست آن هم در ورزشگاه آزادی.

برنامه مسابقات گروه A

ایران - سوریه ساعت ۱۹:۳۰

ازبکستان - کره جنوبی ساعت ۱۹:۳۰

قطر- چین ساعت ۱۹:۳۰

جدول گروه:

۱- ایران ۲۱ امتیاز

۲- کره جنوبی ۱۴ امتیاز

۳- سوریه ۱۲ امتیاز

۴- ازبکستان ۱۲ امتیاز

۵- چین ۹ امتیاز

۶- قطر ۷ امتیاز

انتهای پیام/الف