ایلام بیدار13:24 - 1396/06/04
همزمان با هفته دولت؛

فرستنده بین المللی نخچیر و 67 پروژه فنی صداوسیمای ایلام افتتاح شد

در آئینی با حضور معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیما فرستنده بین المللی نخچیر و 67 پروژه فنی صداوسیمای ایلام افتتاح شد.

به گزارشايلام بيدار، در آئینی با حضور معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیما، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار ایلام و جمعی از مسئولان استانی فرستنده بین المللی نخچیر و 67 پروژه فنی صداوسیمای ایلام به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

"علیرضا شیروی"، مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام در این آئین گفت: برای اجرای این 67 پروژه فنی بیش از 146 میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی هزینه شده است. 

وی اظهار کرد: دیجیتال سازی بیش از  هشت نقطه شهری و 28 نقطه روستایی، تجهیز دفاتر خبری و نصب تجهیزات فنی پیشرفته در مرکز، طراحی نرم افزار های پیشرفته برای افزایش سرعت و دقت در پردازش اخبار، آرشیو دیجیتال، راه اندازی فرستنده های پرقدرت و دیجیتال در مناطق مختلف، بخشی از طرح هایی است که امروز به بهره برداری رسید. 

مدیر کل صداوسیمای مرکز ایلام افزود: همچنین با بهره برداری از فرستنده های رادیویی، شش نقطه شهری نیز از شش برنامه رادیویی "اف ام" بهره مند می شوند. 
شیروی ادامه داد: در حال حاضر نیز 100 درصد جمعیت استان از پوشش آنالوگ و 96 درصد از پوشش شبکه های دیجیتال برخوردار هستند.
معاون توسعه و فناوری صدا و سیما جمهوری اسلامی نیز دراین آیین گفت: 90 درصد جمعیت کشور در مناطق شهری و روستایی تحت پوشش پخش دیجیتال شبکه های تلویزیونی هستند که این میزان در استان ایلام 96 درصد است. 
رضا علی دادی اظهار کرد: رسانه ملی تلاش می کند با تولید محتوی جذاب و تاثیرگذار و همچنین توسعه زیرساخت ها، در زمینه فضاسازی رسانه های استکباری برخورد منفعلانه نداشته باشد. 
وی یادآور شد: توسعه پوشش ماهواره ای، پوشش زمینی و فضای مجازی سه رویکرد جدید صدا و سیما در دوره جدید است و باید با توان بالا به این سمت حرکت کنیم. 
وی تاکید کرد: گذشته از محتوا که باید جذابیت لازم را داشته باشد باید زیرساخت ها برای برقراری عدالت رسانه ای در کشور فراهم شود تا بتوانیم پیام انقلاب و ملت ایران را به گستره خارج از مرزها برسانیم. 
 
 
انتهای پیام/س