ایلام بیدار14:35 - 1396/05/23
دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه:

عشایر پیشگامان تحقق شعار اقتصاد مقاومتی هستند

مشاور فرمانده کل و دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یکی از راه های برون رفت کشور از مشکلات موجود توجه و حمایت مسئولان پشت میزنشین نظام به ساکنان مناطق دورافتاده و محروم و تلاش برای رفع نیازهای آنها است.

به گزارشايلام بيدار،سردار سید ضیاء الدین حزنی روز دوشنبه در اولین همایش تجلیل و تکریم شبانان و گله داران عشایر استان ایلام اظهار کرد: سرمایه های اصلی نظام و انقلاب را مردم و به ویژه عشایر و ساکنان روستاها و مناطق دورافتاده تشکیل داده اند که باید خواسته های آنها مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

وی افزود: باید هدف غایی و اصلی مسئولان کشور تلاش برای رفع نیازهای محرومان و دورافتادگان باشد چرا که با مرتفع ساختن مشکلات آنها بخش عمده ای از معضلات و مشکلات کشور نیز حل می شود. 
دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران تاکید کرد: مسئولان باید با حفظ رعایت عدالت در تقسیم امکانات در مناطق مختلف کشور وظایف و مسئولیت خود در قبال قشر ضعیف و محروم جامعه و طبقه عشایر و روستاییان را به خوبی انجام دهند. 
سردار حزنی یادآور شد: عشایر در راستای عملیاتی کردن منویات رهبری و عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی پیش قدم هستند و بدون هیچ چشمداشتی با کمترین امکانات و تجهیزات و با سخت کوشی قشر تولیدگر نیازهای لبنی و پروتئینی جامعه هستند.

وی گفت:  سپاه پاسداران در کنار همه ماموریت هایی که به سپاه واگذار شده و مهمترین ماموریتهای سپاه، بحث امنیت و دفاع از نظام است، در کنار این ماموریتها محرومیت زدایی، مردمیاری و مردم دوستی در سراسر کشور بویژه استانهای مرزی و محروم در برنامه سپاه پاسداران است.

وی اظهار کرد: یکی از راهبردهای اصلی سپاه پاسداران نگاه ویژه به مردم محروم و مستضعف است که در همه استانهای کشور اقدامات خیلی خوبی شروع شده است.

حزنی افزود: محرومیت زدایی یکی از فعالیتهایی است که سپاه پاسداران امروز به عنوان یک ماموریت مهم برای انجام ماموریت اصلی استفاده می کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر خاتم الانبیاء گفت: هدف اصلی این است که با این ماموریت با مردم عزیز و مردم مستضعف و محروم کشور اتصال پیدا کنیم.

وی با اشاره به اقدامات قدمهای خیلی خوبی در راستای محرومیت زدایی برداشته شده و امیدواریم در سال 96 و 97 آن چیزی که مقام معظم رهبری از سپاه خواسته بتوانیم این ماموریت را در سراسر کشور ساری و جاری کنیم.