ایلام بیدار07:15 - 1396/05/23
ایلام بیدار گزارش می دهد؛

پارک کوثر سیروان یا خرابه ای در شهر + تصاویر

یکی از مکان های بسیار مناسب برای استفاده شهروندان لومار از فضای سبز، پارک کوثر است که مسئولین سیروان آن را به حال خود رها کرده اند و تقریبا بدون استفاده باقی مانده و گلایه شهروندان را در پی داشته است.

به گزارشايلام بيدار؛ انسان های شهرنشین برای تعدیل فضاهای سنگین و ناآرام شهری نیازمند فضاهای آزاد، گوناگون و هماهنگ با مجموعه محیط هستند؛ وجود اینگونه فضاها برای پیشگیری از افسردگی، تنهایی و اضطراب، موثر و ضروری است.

یک فضای سبز مطلوب علاوه بر آرام کردن و تلطیف روحیه ی افراد، به قوه ی تخیل آنها نیز کمک می کند و زمینه ای را فراهم می آورد که هر انسانی برای درک موقعیت خود به آن نیاز دارد.

از طرفی در زندگی مدرن کنونی که مردم بیشتر وقت خود را در بیرون از خانه می گذرانند، در کنار فعالیت های روزمره، نیاز به مکان هایی برای آسایش و در عین حال تعاملات اجتماعی دارند؛ فضاهای عمومی شهری به خصوص میدان ها، خیابان ها و پارک ها که اساسی ترین و بیشترین فضاهای عمومی شهری را تشکیل می دهند، می توانند بیشترین مکان ها برای جذب شهروندان جویای محیط آرام و راحت خارج از خانه باشند.

یکی از پارکهایی که چندین سال است در شهر لومار احداث شده است و می تواند مکانی مناسب جهت تفریح و گذران اوقات فراغت شهروندان باشد، پارک کوثر است؛ اما متاسفانه مدت هاست که به حال خود رها شده است و هم اکنون تقریبا بدون استفاده می باشد؛ و شاهد آن هستیم که مسئولان فقط به گذاشتن چند وسیله ورزشی در این محل اکتفا نموده اند و فضای سبز و دیگر امکاناتی که باید یک پارک مناسب داشته باشد را ندارد، و این خود باعث نارضایتی شهروندان شده است.

یکی از شهروندان لومار که چند سالی است در این منطقه  سکونت دارد در این خصوص به خبرنگار سیروان نوین گفت: داشتن یک پارک مجهز در شهر لومار برای مردم شهر یک امتیاز است چرا که مردم می توانند در آنجا لحظات خوشی در کنار عزیزانشان داشته باشند و همچنین با توجه به موقعیت مناسب شهرستان و مهاجر پذیر بودن، می تواند در طول سال گردشکر بیشتری جذب نماید.

وی به  وضعیت نامناسب  فضای سبز پارک اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به فصل تابستان و رغبت شهروندان به استفاده از فضای سبز و بودن در هوای آزاد و نشستن کنار همدیگر، متاسفانه این محل از لحاظ داشتن فضای سبز محروم است، و هیچ مکانی جهت نشستن و استفاده خانواده ها نیست و علف های خشک و هرز در آن به شکل غیر طبیعی و در وسعت زیاد رشد کرده اند و فضای پارک را بسیار نامناسب و زننده کرده است که این علف های خشک هر لحظه ممکن است در اثر یک سهل انگاری آتش گرفته و تمام پارک در آتش بسوزد.

وی در خصوص وضعیت روشنایی این مکان بیان داشت: این منطقه در شب کاملا تاریک است و در طول شب شاهد رجوع برخی خانواده ها و جوانان هستیم که به این پارک می آیند، ولی بدلیل فعال نبودن سیستم روشنایی و تاریکی بیش از حد، سریعا محل را ترک می کنند؛ به طوری که مکانی مناسب برای افراد جهت استفاده از دخانیات و قلیان شده است.

این شهروند سیروانی اظهار داشت: سرویس بهداشتی، نمازخانه، صندلی مناسب جهت نشستن و هیچگونه امکانات دیگر در این پارک نیست، و تقریبا به یک متروکه شباهت پیدا کرده است؛ مملو از زباله می باشد و علی رغم وجود آب مناسب، درختان آن مانند فضای سبزش در حال خشک شدن هستند.

وی اضافه کرد: این پارک در محل بسیار مناسبی واقع شده است و وسعت و فضای بسیار مناسبی دارد و با توجه به اینکه در کنار اداره ورزش و جوانان می باشد، می توان حداقل با تغییر کاربری، برای بازی های ورزشی مانند ورزش های همگانی و یا هر نوع ورزش دیگر هم از آن استفاده کرد؛ اما متاسفانه هیچ مسئولی در این زمینه نظارت نداشته و کسی به فکر اینگونه اقدامات نیست.

این شهروند لوماری از مسئولین شهرستان خواست، نسبت به فضای سبز شهر لومار خصوصا فضای پارک کوثر برای رفاه حال خانواده ها تلاش نمایند.

حال با توجه به اظهار نظر شهروندان می توان این مطالبه را از مسئولین شهرستان داشت که در راستای رفاه حال شهروندان نسبت به احیا فضای سبز، احداث نماز خانه و سرویس بهداشتی و فعال نمودن سیستم روشنایی اقدام نمایند، چرا که بی توجهی به این مسائل نارضایتی شهروندان را در پی خواهد داشت.

 

 
 
انتهای پیام/الف