ایلام بیدار08:35 - 1396/05/22
وقتی هنوز با هزار تومان هم می شود؛

یک لقمه مهربانی، یک دنیا سخاوت بر سر سفره ها گذاشت!

کارت نان طرحی ابتکاری و سخاوتمندانه است که به همت سپاه ناحیه دهلران سفره های نیازمندان را پربرکت می کند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران،اگرچه پیشرفت تکنولوژی توانسته است بسیاری از دغدغه های آدمی را از بین ببرد و آسایش و رفاه را برای او فراهم کند اما  آفت هایی را به همراه داشته است که یکی از اثرات آن به فراموشی سپردن «حس خدمت به هم نوعان» است.

در حقیقت، در آدمی حس و عاطفه ای ستودنی نسبت به احسان در حق انسان ها و همنوعان خود وجود دارد که بی گمان در صورت ناکامی آدمی در این امر، ناخواسته و پنهانی، افسردگی و اندوه دامن وجودش را فرا خواهد گرفت.

حاصل سخن آنکه، از ریشه های افسردگی بشر قرن حاضر، اندیشیدن به منفعت های شخصی و فراموشی خدمت به هم نوعان است و برای آنان که بخاطر ایجاد حس شادمانی و نشاط حقیقی در میان انسان ها نظریه هایی ارائه می کنند، به یقین از بهترین آنها، نظریه «خدمت به خلق» خواهد بود.

گاهی خدا می خواهد با دست تو دست دیگر بندگانش را بگیرد وقتی دستی را به یاری می گیری، بدان که دست دیگرت در دست خداوند خواهد بود.

کار خیر با هر شکل و هر مدلی که باشد، خودش را بین مردم نشان می‌دهد بازخوردهایی را به دنبال خواهد داشت.

در این بین بسیاری از مردم نیازمند و باآبرو هستند که برای تأمین بسیاری از مایحتاج زندگی خود مجبور به نسیه گرفتن از برخی از مکان ها مثل نانوایی ها هستند و برای تهیه نان به نانوایی‌ها رو می اندازند یا نسیه می گیرند یا ته‌مانده نان‌ها را استفاده کنند.

 اما سپاه ناحیه دهلران با استارت زدن یک کار خیر و خداپسندانه این امکان را برای خانواده های نیازمند فراهم کرده است که از نان رایگان استفاده کنند.

براساس این گزارش؛ مصطفی ولی زاده فرمانده حوزه مقاومت بسیج اصناف شهید باهنر سپاه ناحیه دهلران در گفت و گو با خبرنگار ما از تشکیل کمیته فرهنگی وخیریه ای در راستای تهیه نان صلواتی برای  نیازمندان خبرداد.

وی افزود: پس از نشست با فرمانده سپاه ناحیه، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه دراین ناحیه وجمعی ازهمکاران از طرح این امر خداپسندانه و خیریه  رونمایی و عملیاتی شد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج اصناف دهلران عنوان کرد: دراین طرح،کارت هایی طراحی شده ودر جعبه ای بر روی میز نانوایی ها قرار داده شده که هرکارت معادل 6 قرص نان  و به قیمت 1000 تومان می باشد.

وی گفت: همشهریان و افراد خیری که تمایل دارند در این طرح خداپسندانه شرکت کنند می توانند با خرید هر تعداد کارت که در نظر دارند و قرار دادن کارت درنزد نانوا زمینه اهداء نان صلواتی برای نیازمندان را فراهم نمایند و در واقع نانوایی‌هایی که در این کارزار انسان‌دوستانه مشارکت دارند، با قبول همکاری در این کار، فضایی را فراهم می‌کنند تا مردم خیر به مردم نیازمند کمک کنند و این تعامل بین دو طرف بدون ارتباط مستقیم برقرار شود.

ولی زاده با تقدیر از حمایت های بی دریغ حجت الاسلام مرادی نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه دهلران اضافه کرد: برای اجرای  این طرح خداپسندانه ابتدا بصورت آزمایشی از نانوایی آقای جابری درخیابان وحدت پایین ازمیدان انقلاب این حرکت را شروع کردیم و جهت مشارکت بیشترمردم، درطی هفته های آینده 5 واحد نانوایی دیگر درسطح شهر دهلران به این طرح اضافه خواهد شد.

یک لقمه مهربانی، یک دنیا سخاوت

یک لقمه مهربانی، یک دنیا سخاوت

یک لقمه مهربانی، یک دنیا سخاوت

یک لقمه مهربانی، یک دنیا سخاوت

 

انتهای پیام/الف