ایلام بیدار08:42 - 1396/05/22
پرونده ویژه ایلام بیدار؛

تکمیل زنجیره توهین به مدافعان حرم با قانون/ آیا قانونی برای برخورد وجود دارد

در چند روز گذشته برخی افراد با توهین به مدافعان حرم سلوک این مردان خدا را مورد هتاکی قرار داده و ارزشها را زیر سوال می برند تا جایی که گاها ایرانی بودن این افراد را زیر سوال می برد.

گروه جهاد و مقاومت ايلام بيدار::در همان اوایل حضور نیروهای تکفیری داعش در سوریه و افزایش تهدید ها و حملات به مناطق مذهبی و مقدس در این کشور باعث شد که تعداد زیادی از جوانان مسلمان از ایران و اقصی نقاط جهان برای دفاع از حریم اسلام و حرمت بانوی عشق حضرت زینب(س) و مردم بی دفاع سوریه، عزم خود را جزم و به سمت سوریه و مناطق دیگری که مورد اشغال نیروهای تکفیری بود حرکت کنند.

همزمان با اوج‌گیری بحران در سوریه و نزدیک شدن تروریستها به حرم زینب کبری بود که دلیر مردانی جان برکف افتخار دفاع از حریم ولایت را بر جان شیرین ترجیح داده و لوح زرین مدافعان حرم بر سینه آن ها نقش بست.

اما در کنار دفاع ازحریم اهل بیت و باتوجه به تشدید درگیری ها در منطقه خاورمیانه و لزوم تامین امنیت ایران اسلامی در خارج از مرزها  تلاش مدافعان حرم این است که قبل از آنکه دشمن به پشت مرزهای ایران اسلامی برسد، آن را در سرزمین های دور زمین گیر کنند.

در کنار این دفاع، هر از چند گاهی خبر شهادت برخی از مدافعین حرم بیش از پیش خوی ددمنشانه و استکباری تکفیری های ملعون را بروز می دهد.

اما قضاوت درباره جوانان با عنوان مدافع حرم که امروزه مورد بی مهری و پیش داوری هایی درباره آرمان و اهدافشان قرار می گیرند آنچنان کار ساده ای نیست و فقط با نگاه حیرت آوری می توان به تصمیم عقلانی و نه احساسی این سفیران عشق احترام گذاشت.

 آنچه در وصیت نامه بیشتر شهدا مشترک است اینکه از گفتن حرف هایی که مدافعین حرم برای پول به سوریه می روند ناراحت بوده اند اما واقعاچه کسی حاضر است برای پول و مقام فرزند کوچکش را رها کند و از جان شیرینش بگذرد.

در این بین اما افرادی هستند که پا را فراتر گذاشته و با توهین به مدافعان حرم سلوک این مردان خدا را مورد هتاکی قرار داده و ارزشها را زیر سوال می برند تا جایی که گاها ایرانی بودن این افراد را زیر سوال می برد.

توهین دبیر کل حزب کارگزاران به مدافعین حرم

یکی از این افراد "غلام‌حسین کرباسچی"، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی بود که مجاهدت و ایثار مدافعان حرم را در افتتاحیه ستاد روحانی در اصفهان به کل زیر سوال می برد و آنها را آدمکش می خواند.

کرباسچی در کمپین تبلیغاتی روحانی در اصفهان با زیر سوال بردن سیاست های ایران در سوریه، مدعی شد که برای آرامش دراین کشور نیازی به جنگ نبوده و نیست و می توان با قدرت دیپلماسی مسائل سوریه را حل و فصل کرد.

وی افزود: توان دیپلماسی ما که بزرگان دیپلماسی ما که توانست شش ابرقدرت را روبروی خود بنشاند و بزرگترین مساله تحریمی که در شورای امنیت بوده را حل بکند، می تواند با توان دیپلماسی بیاید و مسائل منطقه را حل بکند."

وقتی حمایت بهانه ای برای توهین به ارزش ها می شود

"مهدی مهدوی کیا"، از پیشکسوتان فوتبال نیز اخیرا در صفحه اینستاگرام خود در وصف حاج صفی و شجاعی دوبازیکن سنت شکن ایرانی که مقابل تیمی از رژیم صهیونیستی به میدان رفته و مورد تمجید رسانه های غربی و صهیونیستی نیز قرار گرفته بودند می نویسد:  لحظاتى كه باعث خوشحالى مردم ايران شديد هيچوقت از ياد نخواهد رفت.به اميد روزى كه سياست دست از سر ورزش بردارد و عمل جاى شعار را بگيرد. اي كاش به فكر زيرساختهاى ورزش، ساختن چند ورزشگاه آبرومند وتوجه به ورزشهاى پايه اين مملكت، از بين بردن فقر، اعتياد، بيكارى و … بوديم نه اتفاقات لبنان و سوريه و عراق و … پاينده باد ايران و ايرانى."

این سخنان و گزافه گویی هایی که با واکنش های شدید کاربران شبکه های اجتماعی و عموم مردم ایران نیز همراه بود در وصف شهدا و مدافعانی گفته می شود که اگر نبودند معلوم نبود سرنوشت این افراد چه می شد که اکنون در سایه آرامش و امنیت حاصل از شجاعت مدافعان حرم اینگونه بر ایرانی بودن خود سایه شک گسترانده و به مجاهدت هایی که در راه خدا صورت می گیرد اینچنین توهین می کنند.

زنجیره توهین به مدافعان حرم با قانون تکمیل شد

قطار توهین های هدف دار و زنجیره ای برخی عناصر سیاسی داخلی مدافعین حرم این بار از ایستگاه روزنامه قانون عبور کرد.

تحریریه این روزنامه هتاک اصلاح طلب در شماره روز گذشته در مطلبی توهین آمیز ضمن ملامت سپاه قدس، شلیک موشک‌ های سپاه به مقر داعش را اقدامی تنش‌ زا معرفی کرد و شهادت حاج محسن حججی را نتیجه اشتباهات محاسباتی ایرانی‌ ها دانست !

 این فحاشی ها و توهین های روزنامه قانون تازگی نداشته و قبلا نیز دستگیری ملوانان امریکایی توسط سپاه را با اقدامات داعش مقایسته کرده بود.

این اقدام در حالی بوده که علیرغم پوشش گسترده و برانگیخته شدن احساسات مردم پس از شهادت شهید محسن حجیی توسط داعش ، روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلب بدون توجه به این موضوع تنها به دنبال حشایه بوده اند تا جایی که محرومیت دو بازیکن خاطی ایرانی را به عنوان مهمترین تیرت خود زدند.

این روزنامه بی قانون سال 93 نیز بدلیل انتشار مطالب خلاف واقع از سوی دادستان عمومی و انقلاب تهران توقیف شده بود.

امیدواریم دستگاه قضاء با ورود جدی به این موضوع برخرود لازم را با این روزنامه داشته باشد.

با حرف های نسنجیده خودتان را لعین ملت نکنید

حضور در این جهاد و عاشقی و نزدیک تر شدن به خدا و کمک به مظلومان و دفاع از ایران اسلامی و دور کردن تروریست و تکفیری ها از مرز و استمرار راه شهیدان دفاع مقدس و تقابل با یزدیان زمان را می توان از اهداف والایی دانست که این عزیزان بر می گزینند.

اگر نمی توانید شعوری و فهمی برای درک استقامت و پایداری و حضور واز جان گذشتگی جوانان جسورمدافع حرم داشته باشید لااقل با حرفهای نسنجیده و و صرفا جهت خودنمایی خودتان را لعین ملت نکنید.

انتهای پیام/الف