ایلام بیدار07:44 - 1396/05/21

آغاز قالیباف‌سوزی، یک روز پس از انتصاب نجفی!

مسئله‌ای در پروژه «قالیباف‌سوزی» و «ترور مدیریت جهادی» جریان خاص به شدت پررنگ است غیر واقعی بودن و اثبات نشدگی تمام هجمه‌های این روزهای اصلاح‌طلبان ستادی علیه محمدباقر قالیباف و کارنامه ۱۲ ساله اوست. بطوریکه حتی یک برگ سند امضا شده از سوی نهادهای قضایی و امنیتی کشور درباره مقولاتی مثل فساد، کم‌کاری و یا عملکرد غیر قانونی قالیباف وجود ندارد اما اصلاح‌طلبان چیز دیگری می‌گویند.

به گزارشايلام بيدار، «افشین حبیب‌زاده»عضو منتخب شورای شهر پنجم تهران و از فعالان اصلاح‌طلب، روز جمعه گذشته و یک روز پس از انتصاب محمدعلی نجفی بعنوان شهردار تهران، حملات تندی را علیه مدیریت جهادی محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران ترتیب داد.

وی در مصاحبه ای با بیان اینکهحال شهر تهران بد است و باید شهردار جدید تهران برای این موضوع چاره‌ای بیندیشد، گفته است:
شیوه تصمیم گیری در شهرداری فعلی یک شیوه نظامی است و حضور دائمی شهردار تهران در عرصه‌های رقابت سیاسی باعث شده که کارشناسان اهل فن، در عرصه تصمیم سازی حضور فعال نداشته باشند.
حبیب‌زاده همچنین گفته است: 
انضباط مالی در شهرداری تهران بسیار مخدوش است و این مخدوش بودن انضباط مالی مورد تایید کارشناسان درون شهرداری نیز قرار گرفته است. به گونه‌ای که از نحوه واگذاری قراردادها تا قیمت تمام شده پروژه نحوه بستن قرارداد، انتخاب پیمانکار و ... دچار بی انضباطی است.
این فعال اصلاح‌طلب تصریح می‌کند:
تهران دیگر شهری برای زندگی نیست و این در حالیست که تهران شهر ایمن نیست و وقوع هر گونه حادثه غیر مترقبه، وقوع بحران بزرگی را در شهر فراهم می‌کند. چرا که پلاسکو نشان داد هیچ آمادگی در برابر حوادث نداریم و باید عنوان کنم پلاسکو آزمون بزرگی بود که در آن نتوانستند نمره قابل قبولی بگیرند. هر چند که مدیران فعلی معتقدند چالش‌های بزرگ تهران را حل کرده و این روزها تنها آلودگی هوا و ترافیک دو معضل تهران است که به این افراد توصیه می‌کنم چند ساعتی پای صحبت کارشناسان و منتقدان بنشینند تا از خواب غفلت بیدار شوند.
عضو شورای شهر پنجم تهران در خاتمه گفته است: شهردار تهران کارهای زیادی پیش رو خواهد داشت که زمانبر است اما با توجه به سوابق، نگرش، تجربه و برنامه‌های دکتر نجفی به نظر می‌رسد وی می‌تواند بر چالش‌های زیادی از شهر تهران غلبه کند و ما نیز به عنوان اعضای شورای شهر تهران به وی کمک خواهیم کرد![۱]
*نکته جالب توجه آنست که از زمان اعلام پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر تهران، حتی یک سطر برنامه برای شهر تهران نیز از سوی منتخبان و نامزدان تصدی پست شهرداری ارائه نشده است و صحبت‌های این افراد را تا این لحظه می‌توان در دو حیطه «تخریب قالیباف و عملکرد جهادی او» و «حاشیه‌پردازی» خلاصه کرد.
قابل تأمل آنکه حتی در سراسر مصاحبه آقای حبیب‌زاده هم اثری از برنامه اثباتی وجود ندارد و هرچه هست نفی قالیباف است.
ضمن اینکه مرتضی حاجی، از فعالان اصلاح‌طلب نیز چندی قبل صراحتا عنوان کرد که برای شهردار تهران اهمیت سیاست بیش از عمران است.
در اشاره به صحبت‌های این عضو اصلاح‌طلب شورای شهر لازم به اشاره است که نمی‌توان به شهری با خطوط حمل و نقل عمومی ارزان قیمت و کامل و با ۱۷ متر مربع سرانه فضای سبز برای هر شهروند که از قضا پرجمعیت‌ترین کلانشهر ایران اسلامی نیز هست، به سادگی اطلاق «حال بد» را داشت.
در ماجرای پلاسکو نیز اگرچه چهره‌های جریان سیاسی خاص با منطق حاضر به تعظیم در مقابل مدیریت بحران مطلوب این حادثه نشدند اما گویا رخداد حادثه مشابه در گرنفل لندن و جان باختن ده‌ها شهروند و عملکرد دیرهنگام آتش‌نشانی و البته عدم استفاده از بالگرد آتش‌نشانی توسط انگلیسی‌ها هم آقایان را مجبور به انقیاد عقلانی نمی‌کند!
در مبحث انضباط مالی و فساد نیز معلوم نیست این چه ادعاییست که هیچ نهاد امنیتی و قضایی آنرا تأیید و حتی مطرح هم نکرده است و فقط چهره‌های جریان خاص همچون تقلّب در انتخابات سال ۸۸ و یا هزاران بورسیه غیر قانونی! موفق به کشف آن شده‌اند؟
همانطور که پیش‌بینی می‌شد متأسفانه گویا اصلاح‌طلبان قصد دارند ۴ سال فرصت خدمتگزاری به تهرانی‌ها و شهر تهران را صرفا به نفی قالیباف و تحسین تمام قیام و قعود شهردار جدید بپردازند تا شاید از این آتش، آبی برای دو انتخابات پیش رو گرم شود...
راهبرد تأسف برانگیزی که تحلیلگران معتقدند احتمال تکرار سرنوشت شورای شهر اول و انحلال آنرا برای شورای پنجم نیز قوت می‌بخشد و اینکه سرعت پیشرفت تهران بزرگ را کاهش خواهد داد.
مسئله‌ای در پروژه «قالیباف‌سوزی» و «ترور مدیریت جهادی» جریان خاص به شدت پررنگ است غیر واقعی بودن و اثبات نشدگی تمام هجمه‌های این روزهای اصلاح‌طلبان ستادی علیه محمدباقر قالیباف و کارنامه ۱۲ ساله اوست.
بطوریکه حتی یک برگ سند امضا شده از سوی نهادهای قضایی و امنیتی کشور درباره مقولاتی مثل فساد، کم‌کاری و یا عملکرد غیر قانونی قالیباف وجود ندارد اما اصلاح‌طلبان چیز دیگری می‌گویند.
در میان حملات گسترده این روزهای اصلاح‌طلبان علیه قالیباف، جملات زیر قابل اشاره است:
_غلامحسین کرباسچی: قالیباف کم‌کاری کرده و فعالیت‌هایش زیر نظر شورای شهر نبوده است.
_محمد هاشمی: قالیباف تهران را ۱۰۰ سال به عقب برد.
_عبدالواحد موسوی لاری: اصلی‌ترین بازنده انتخابات قالیباف بود.
_محمدعلی افشانی: قالیباف مردم تهران را به جهنم برد.
_ولی‌ا... شجاع‌پوریان: قالیباف خود را موظف به پاسخگویی نمی‌دانست!
_الهه کولایی: نگاه قالیباف سخت‌افزاری و غافل از انسان بوده است.
_مصطفی میرسلیم: آقای قالیباف دیگر نمی‌ماند تمام شد، اما هر جا باشد باید مواظب او بود که خلافی نکند. اینها برای جامعه ما بسیار مضر است.
_محسن هاشمی: پیشرفت مترو در دوران قالیباف نمایشی و تبلیغاتی بوده است.
_زهرا نژادبهرام: قالیباف ناکارآمد بود و اقدامات خود را تأیید نمی‌کرد!
جدای از اینکه اصلاح‌طلبان حاضر نیستند درباره دشمنان ایران هم چنین قضاوت‌هایی داشته باشند! اما لازم به ذکر است که عدم توانایی جریان خاص برای تکرار کارنامه اجرایی قالیباف در شهرداری تهران و تأثیرگذاری این مسئله بر دو انتخابات پیش رو یکی از دغدغه‌های اصلی اصلاح‌طلبان است که برای میزانی از استشفای آن، راهکار تخریب قالیباف و حمله به دستاوردهای او را پیش‌بینی کرده‌اند.

۱_ http://www.isna.ir/news/96052012058/
۲_ mshrgh.ir/749880

انتهای پیام/ی