ایلام بیدار07:49 - 1396/05/19
وقتی حجاب فراگیر می شود؛

حکایت چادری شدن دانشجوی ایلامی؛ وقتی "لاکچری ها" الگو می شوند

"سارا یونسی" دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام، از نحوه انتخاب چادر می گوید که طرح ولایت تأثیر زیادی برایش داشته است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، انتخاب مسیر درست در هر زمینه ای نیازمند درک صحیح از آن مطلب است. در زمینه حجاب نیز دختران جوانی وجود دارند که در پی حادثه ای به این درک و شناخت می رسند و پس از سالها پوشیدن مانتو، آگاهانه چادر را به عنوان پوشش خود انتخاب می کنند.

"سارا یونسی" دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام، یکی از این دختران با ایمان و محجبه ای است که از روی آگاهی و شناخت چادر را انتخاب کرده است.

زمانی که برای شرکت در طرح ولایت آمده بود، چادر نداشت، از او که پرسیدم چرا می خواهد در این طرح شرکت کند گفت: می خواهم بدانم چگونه طرحی است، و قرار است ده روز را با دوستانش که عضو بسیج هستند و در این طرح ثبت نام کرده اند، خوش باشند.

وقتی اسمش را پرسیدم با لحنی طنز گونه گفت بچه ها مرا "سارا لاکچری" صدا می زنند و گفت از هر نظر لاکچریم و عشق زیادی به آرایشگری دارم.

بعدد از مدتی که از اتمام طرح گذشته بود او را که پوشش و ظاهری متفاوت از قبل داشت، در دانشگاه دیدم و وقتی با او هم کلام شدم ازتفاوت پوشش و ظاهرش نسبت به قبل پرسیدم که چه شده اینگونه تغییر کرده است، قبل از هر حرفی خود را "سارا یونسی" دانشجوی دانشگاه آزاد ایلام، معرفی کرد و گفت: خیلی خوشحالم که توانستم در طرح ولایت شرکت کنم، واقعا مباحث و موضوعاتی که در طول دوره به ما یاد دادند بسیار در ادامه مسیر زندگی راهگشای ما خواهد بود.

این دانشجوی ایلامی اظهار داشت: در طول دوره به اهمیت حجاب و ضرورت آن واقف شدم از این رو آگاهانه و بدون هیچ اجباری و از روی علاقه  چادر را برای خود انتخاب کردم و این پوشش جدید را بسیار دوست دارم.

وی با بیان اینکه دیگر میک آپ نمی کنم و دور آرایش کردن را خط کشیدم، اضافه کرد: در ظاهر کنونی که الان دارم احساس آرامش و امنیت بیشتری میکنم و حس میکنم ارزش و احترامم از دید دیگران بالاتر رفته است.

این دختر محجبه ایلامی با بیان اینکه اثرگذاری طرح ولایت بررفتار و اعمال دانشجویان بسیار مثبت و اثر بخش بود، اضافه کرد: وجود آموزش های عقیدتی و دینی و حضور اساتید مجرب کشوریبسیار در شکل گیری این تصمیم در من مؤثر واقع شد و من از این پس چادر را به عنوان حجاب خود بر می گزینم و به این انتخاب افتخار میکنم، از وقتی من چادری شدم بسیاری از اطرافیان و دوستانم هم به چادر علاقه‌مند شدند و از من الگو گرفتند و من انان را به پوشیدن چادر تشویق می کنم.

 

 

انتهای پیام/س