ایلام بیدار07:51 - 1396/05/18
یادداشت؛

حقارتی از جنس خودباختگی

آیا نمایندگان مجلس اسلامی نمیدانند، موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه ‌ای است که اعضای آن پرتاب ماهواره ‌بر سیمرغ را در حالی که هیچ تضادی با برجام ندارد محکوم می‌کنند؟

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، این روزها تمام شبکه های اجتماعی پر شده از واکنش مردم به سلفی گرفتن نمایندگان مجلس با مسئول سیاست خارجی اتحادیه ‌اروپا که برای مراسم تحلیف رئیس جمهور دوازدهم در مجلس حاضر شده بود.

این حرکت نمایندگان که با عناوین مختلفی در فضای مجازی و شبکه ها و گروه های مختلف مطرح شد، و حرکت برخی از این نمایندگان که دوربین و موبایل  به دست در حال عکس گرفتن از موگرینی هستند یا در نوبت سلفی گرفتن با او ایستاده اند، موج انتقادات و ناراحتی مردم و مخصوصا خانواده های شهدا را در پی داشت.

اقدام نمایندگان که به عنوان وکلای مردم ایران در مجلس حضور دارند در حالی است که بیش از سه دهه است که آزادی خواهان جهان ایستادگی ایران را در مقابل هژمونی غرب تحسین می کنند و انتظار می رود آنچه که در کلام و رفتار مسئولان جمهوری اسلامی به جهانیان مخابره می شود متناسب با اهداف و شأنیت انقلاب اسلامی باشد.

با مرور برخورد عزتمندانه حضرت امام (ره) با وزیر خارجه شوروی و همچنین مجاهدت‌های مدافعان حرم  در برابر ظلم و استکبار با این اقدام نمایندگان خدشه دار شده ، و انسان را به این اندیشه وا می دارد که به کجا چنین شتابان!

چگونه است که مسئولان ام القرای اسلام و نمایندگان ملت استکبار ستیز، اینگونه عزت ملت ایران را که طی ۴ دهه با رشادت‌ها و بزرگی‌های انسان های وارسته و مبارز به دست آمده است که شاخصه وجودیشان تن به ذلت ندادن و ایستادگی عزتمندانه در مقابل غرب و وادادگی بوده است، اینگونه به حراج گذاشته می شود.

آیا نمایندگان مجلس اسلامی نمیدانند، موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه ‌ای است که اعضای آن پرتاب ماهواره ‌بر سیمرغ را در حالی که هیچ تضادی با برجام ندارد محکوم می‌کنند و از سوی دیگر نیز با چشم بستن بر تحریم‌های شدید علیه ایران که برجام را کاملا نقض کرده است از عملی شدن آن از سوی طرفین سخن می‌گوید!    

به راستی به چه فروخته اید عزت و اقتدار و غیرت ایرانی را؟ چگونه است که حقیرانه و ذلتمندانه گرد نامحرمی ایستاده اید و برای عکس گرفتن با زنی نامحرم له له می زنید که از هر لحاظ نامحرم ناموس و  وجه و شآن ایرانی اسلامی ما است؟

آری با این کار دون از شخصیت و پست، نه تنها شأن نمایندگی مجلس بلکه وجه عظیم ملت، اقتدار و عزت بی مثال آنان را زیر سئوال بردید که همواره به حیثیت و شرافت و عزت خود  به تأسی از سیره امام خمینی (ره) و رهبر بزرگ انقلاب افتخار کرده و غرب زدگی و زیر بار حقارت و ذلت غرب رفتن را مایه شرمساری و ضعف خویش دانسته اند. باشد که در برابر این عمل زشت از مردم باوقار و متین ایران اسلامی و از محضر شهدای این سرزمین که مدافعان غیرت و ناموس این ملت بودند سر تعظیم و شرمساری فرو آورید.

 

انتهای پیام/س