ایلام بیدار07:27 - 1396/05/16
با معرفی نفرات برتر؛

آیین اختتامیه جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در ایلام پایان یافت

آیین اختتامیه جشنواره کتاب‌خوانی رضوی ایلام با معرفی نفرات برتر پایان یافت.

به گزارشايلام بيدار، در مراسمی آیین اختتامیه جشنواره کتاب‌خوانی رضوی ایلام پایان یافت.

مراد جلیلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، صبح امروز (15 مرداد) در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در این استان، اظهار کرد: هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است.

وی، بابیان اینکه جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) برگزار می‌شود، ابراز کرد: برگزاری بخش جشنواره کتاب‌خوانی رضوی به نهاد عمومی کتابخانه‌های کشور واگذارشده که هرساله این جشنواره در سراسر کشور با استقبال خوبی از سوی آحاد مردم برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، بابیان اینکه برگزاری این جشنواره در سال گذشته در استان با استقبال خوبی مواجه شده بود، تصریح کرد: در سال جاری نیز این استقبال صد در صد رشد داشته و بیش از 5 هزار و 500 نفر از علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی در استان در این جشنواره شرکت کردند.

 

جلیلیان، یادآور شد: جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در راستای آشنایی هر چه بیشتر آحاد مردم به راه و سیره ائمه اطهار (ع) از اسفندماه سال 95 در استان با تلاش همه همکاران و انجمن‌های کتاب‌خوانی سطح استان آغاز و مقدمات آن فراهم شد که در فروردین‌ماه سال جاری فراخوان این جشنواره در سطح استان اعلام گردید.

وی، با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود 2 هزار و 200 نفر در این جشنواره شرکت کردند، گفت: در کتابخانه‌های عمومی استان زمینه‌های لازم برای حضور و مشارکت مردم در این جشنواره به‌صورت مکتوب و آنلاین فراهم‌شده بود و به همین خاطر شاهد رشد شرکت‌کنندگان در این جشنواره بودیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره به‌طورقطع می‌تواند ازلحاظ علمی به تقویت بنیان‌ها دینی و ترویج فرهنگ مطالعه کمک شایانی کند و امید است که زمینه‌های لازم برای اجرای این جشنواره در سال‌های آتی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان و حضور مردم فراهم شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم از 40 نفر از برگزیدگان جشنواره کتاب‌خوانی رضوی با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

 

انتهای پیام/س