ایلام بیدار08:06 - 1396/05/15
گزارش؛

جای خالی مبلمان شهری مناسب در آبدانان + تصاویر

امروز محدوده خدمات رسانی شهرداری شهر آبدانان ،پس از گذشت سال از فعالیت شهرداری در این شهرستان، با وجود خدماتی هنوز از مبلمان شهری مناسبی برخوردار نیست.

به گزارشايلام بيدار به نقل از آبدانان خبر؛ شهر یک اثر هنری بزرگ است که آفرینندگانی به وسعت خود و به تعداد جمعیتش دارد « هدف غایی یک شهر ایجاد محیطی خلاق و پرورنده برای مردمی است که در آن زندگی می کنند، چنین محیطی با گوناگونی بسیار، آزادی انتخاب و خلاقیت را به افراد داده حداکثر ارتباط را با مردم و پیرامونش برقرار می سازد بنابراین وظیفه خطیر برنامه ریزان و مدیران شهری سازماندهی ، آرام سازی و بهسازی فضا و تجهیزات در راستای مدیریت شهری می باشد.


مبلمان شهری به مجموعه وسیعی از وسایل، اشیا، دستگا هها، نمادها، خرده بناها، فضاها و عناصری گفته می شود که چون در شهر و خیابان و در کل در فضای باز نصب شده اند و استفاده عمومی دارند، به این اصطلاح معروف شده اند.

طراحی جدید و نحوه قرار گرفتن تیرهای چراغ برق، باجه های تلفن، المان های شهری، کیوس کهای فروش روزنامه، ایستگاه های اتوبوس و تاکسی عمومی و مهم تر از آن حفظ نمادهای قدیمی و سنتی یک شهر نقش موثری در افزایش روحیه اجتماعی ایفا می کند، پس لازم است با توجه به هویت و فرهنگ شهر، مبلمان شهری مناسب را طراحی و به کار برد.

مبلمان شهری از جمله مولفه های مطرح در طراحی و برنامه ریزی شهری و به عنوان جزئی از کل شهر، تعریف کننده هویت و ساختار شهری می باشد که در شهر آبدانان این موارد اجرا نشده است.
 
طراحی مناسب مبلمان شهری باعث راحتی استفاده عمومی و آسایش کلیه شهروندان می شود، این طراحی ها بسته به رنگ انتخاب شده، عرض پیاده روها، جدول گذاری ها و پل های روی جداول می تواند نشان دهنده ی نوع مبلمان شهری باشد.

یکی از شهروندان آبدانانی اظهارکرد: شهر آبدانان بر اساس نبود مبلمان شهری مناسب چهره خوبی ندارد،بعد ازبلوارهای سطح شهر به جای عریض شدن خیابان ها دست فروشها و پارک کردن ماشین ها در عرض خیابان نمای زشت به شهر داده اندو اکثر پیاده روها و معابر عمومی خاکی، یا نصفه کاری رها شده اند.
 
یکی دیگر از شهروندان آبدانانی  درباره ی فضای باز شهر گفت: متاسفانه فضای پارکینگ مناسبی برای پارک ماشین ها وجود ندارد و مردم در این مورد سردرگم هستند و همیشه عرض خیابان ها توسط ماشین ها پارک شده اشغال گردیده و هنگام عبور و مرورماشین ها  خیابان ها با ترافیک کاذب روبرو هستیم.
شهروند غیر بومی آبدانانی با اشاره به نداشتن محل مناسب برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت گفت: متأسفانه شخص غیر بومی در این شهرستان زیاد نمیتواند سکنی گزیند و ما که برای انجام خدمات در یک اداره ای مشغولیم بعد از ظهر ها محل مناسبی برای تفریح خود و خانواده نمی یابیم
 
دست انداز برخی کوچه و خیابانها، ورودی نامناسب شهر ، نبودبناهای فرهنگی،نبود المان های شهری در میادین ها، نبود نور کافی در برخی کوچه ها به هنگام شب، عدم تزئین معابر و میدان ها با گل و گیاه های زینتی ، وجود چاله و چوله ها در خیابانها و معابر، عدم آسفالت و سنگ فرش کردن کوچه ها و پیاده روها، عدم جدول کشی کوچه ها و انباشته شدن آشغال ها، همه و همه گلایه هایی بود که توسط شهروندان آبدانانی در گزارش های مردمی ارائه کردند.
 
 
 http://www.abdanannews.com/Files/nabi/%d8%a2%d8%a8%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%a7%d9%86%20%20(2).jpg

http://www.abdanannews.com/Files/nabi/%d8%a2%d8%a8%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%a7%d9%86%20%20(3).jpg

 

انتهای پیام/الف