ایلام بیدار13:23 - 1396/05/14

آیت الله علی اصغر مروارید از مبارزین برجسته انقلاب درگذشت + تصاویر

آیت الله علی اصغر مروارید از مبارزان برجسته انقلاب اسلامی بعد از تحمل دوره ای بیماری صبح امروز شنبه 14 مرداد1396 در 93 سالگی درگذشت.

به گزارشايلام بيدار،آیت الله علی اصغر مروارید از مبارزان برجسته انقلاب اسلامی بعد از تحمل دوره ای بیماری صبح امروز شنبه 14 مرداد1396 در 93 سالگی درگذشت.

 ایشان مبارزات سیاسى خود را با سخنرانى بر منابر علیه رژیم شاه از سال 1337 شروع کرد و با آغاز نهضت حضرت امام، مبارزات خود را براى تقویت نهضت حضرت امام گسترش داد. 

آیت الله علی اصغر مروارید در سال 1342، بعد از قیام پانزده خرداد دستگیر شد و پس از آزادى، دوباره مبارزات خود را از سر گرفت. امام خمینى(ره) پس از آزادى به هنگام بازدید از مناطق قم، آقاى مروارید را به منبر مى‌فرستاد تا جایى که وى به‌عنوان سخنگوى امام خمینى(ره) در اذهان جاى گرفت. 

تداوم مبارزات باعث دستگیرى‌هاى مکرر وى شد؛ به‌طورى‌که در سال 1343 مجدداً دستگیر شد و مدتى را در زندان رژیم شاه گذراند. در سال 1347 به مسجد حضرت مهدى(عج) ویلاى تهران رفت و به اقامه‌ى نماز پرداخت. 

وى در سال 1349، به خاطر سخنرانى‌هایش دستگیر و به 18 ماه اقامت اجبارى (تبعید) در ایرانشهر محکوم شد، ولى این حکم در دادگاه تجدید نظر فسخ و حکم برائت صادر گردید. در همان سال دوباره دستگیر و مدت سه ماه زندانى شد. در خرداد 1351 نیز توسط مأموران رژیم شاه دستگیر و به سه سال تبعید محکوم شد. مدت محکومیت وى در سال 1354 به اتمام رسید و وى به تهران بازگشت و مبارزات سیاسى خود را ادامه داد. 

از این عالم وارسته 2 کتاب ارزشمند سلسلة الینابیع الفقهیة و تحقیق اللمعة الدمشقیة فی الفقه الإمامیة (با همکارى برادر مرحوم شان آیت الله محمدتقى مروارید) به جا مانده است.

 

انتهای پیام/الف