ایلام بیدار07:30 - 1396/05/14
معاونت خواهران سازمان بسیج دانشجویی کشور:

زنان فمینیست در دوره اصلاحات به بدنه دولت نفوذ کردند

معاونت خواهران سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: زنان فمینیست در دوره اصلاحات به بدنه دولت نفوذ کردند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از ایلام رصد، دکتر "گریوانی"، معاونت خواهران بسیج دانشجویی کشور در نهمین دوره طرح ولایت استان ایلام، در جمع دانشجویان خواهر شرکت کننده در طرح با تبیین نگاه تمدنی اسلام و غرب به زن" اظهار کرد :  غرب در مسئله حقوق زن همواره دچار افراط و تفریط است، و برعکس شعارهایی کهسر می دهند نشان داده اند که هیچگاه مدافع حقوق زنان نبوده بلکه او را موجودی بی ارزش و در راستای رفع خواسته های مرد قلمداد می کنند.

 وی  با بیان اینکه واقعیت نوع نگاه غرب به زن را بایددر فیلم نامه ها، نمایشنامه ها و کتاب های آنان باید دید خاطرنشان کرد:  اولین جریان فمنیسمی پس از انقلاب کبیر فرانسه در سال 1789 برای کسب حق رآی و مالکیت و آزادی زنان شروع شد که در ابتدا اهداف خوبی را در پی داشت اما این جریان با انقلاب صنعتی فرانسه همزمان شدو رفته رفته سرمایه دارن و کارخانه داران از این شرایط به نفع خود بهره بردند و زنان را به عنوان نیروهای کاررارزان قیمت و پرکاری به کار گرفتند.

  گریوانی در ادامه به نگاه اسلام به زن پرداخت و اظهارکرد : اسلام در 1400 سال پیش در سرزمینی ظهور کرد که دختران را زنده به گور می کردند، که قرآن با صراحت با این سنت نکوهیده مبارزه کرد.

معاونت خواهران سازمان بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد:  در فقه پویای شیعه زنان حق دخل و تصرف در اموال خود را دارند و اینگونه به زن استقلال می دهد، این در حالی است که در سده بیست میلادی از حقوقی دم می زنند که اسلام قرن ها پیش آن را به زن داده است.

وی با تاکید بر اینکه اسلام برای زنان حقوق اجتماعی را با رعایت شرایطی قائل است، گفت: اسلام اجازه نمی دهد زنان ملعبه دست مردان باشند چون طبق آیات الهی زن و مرد هر دو از یک جنس آفریده شده اند، قرآن می فرماید: خلقنا من نفس الواحده و اینگونه زن را مورد تکریم قرار می دهد.

گریوانی اضافه کرد:  با اشاره به اینکه لیبرال هایی که در جهت رسیدن به مطامع خود می خواستند زن عفت و تربیت فرزند خود را رها و در خدمت کارخانه ها باشد با نگاه اسلام مخالف است.
 
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بیش از اینکه مدیون مردان باشد مدیون نقش آفرینی زنان در صحنه های حساس مبارزه است، گفت: امام(ره) فرمود: زنان مسلمان انسان ساز هستند و باید امادگی کسب کنند با رعایت حجاب و عدم اختلاط با مردان اداره حکومت اسلامی را بدست گیرند.

گریوانی خاطر نشان کرد: غربی ها برای مقابله با زنان اسلامی جنبش فمنیستی با زنان فراری ایرانی تشکیل دادند و پس از دفاع مقدس با تشکیل حلقه هایی مثل کیان برای زنان ایدئولوژی شکل دادند.

وی تاکید کرد: فمنیست ها در دوره اصلاحات در بدنه دولت نفوذ داشتند و بعد از آن به صورت عملگرایانه واردمیدان شدند و برای آنان فرقی نمی کرد زن طرفدار اسلام و ولایت باشد یا نباشد در تفکراتشان اعتقادات فمنیستی را تزریق می کردند.

گریوانی با اشاره به تحرک جریانات فمنیستی که هر کدام مانند رسانه در کشور عمل می کنند، گفت: متاسفانه برخی از زنان  مسلمان ما را با افکار فمنیستی گمراه نمودند و از مقام و منزلت تربیتی که در خانواده داشتند، جدا کردند.

معاونت خواهران سازمان بسیج دانشچجویی گفت: اسلام مخالف حضور اجتماعی زنان نیست بلکه با رعایت حجاب و عفاف، عدم اختلاط با مردان و اولویت دهی به خانه و خانواده او را به مشارکت اجتماعی فرا می خواند.

وی با بیان اینکه خانه داری با مشارکت اجتماعی منافاتی ندارد، عنوان کرد :  حضرت فاطمه(س) با رعایت زنانگی کار سیاسی می کرد و در عین حال با افتخار عبادت و بندگی خدا را بگونه ای به جا می آورد که از شدت عبادت پاهایش تاول می زد و برای پیامبر در ساحت دختری و برای علی(ع) در ساحت همسری و برای حسنین و زینبین در ساحت مادری بی نظیر بود.

وی با اشاره به الگوی زنان فاطمه گونه ما در انقلاب اسلامی، تاکید کرد:  ما در معرفی الگوهای ناب در تاریخ اسلام و انقلاب کوتاهی کردیم که اکنون غربی ها برای ما کسانی مانند شیرین عبادی را الگو قرار می دهند و او را نمونه زن موفق معرفی می کنند.

انتهای پیام/الف