ایلام بیدار10:16 - 1396/05/12
امام جمعه دره شهر:

برگزاری جشنواره شعر رضوی جنبه سیاسی داشت/دولتی کردن دین از معضلات استان است

امام جمعه دره شهر گفت: اقدام ارشاد اسلامی در برگزاری جشنواره شعر رضوی نظیر اقدام سلیمان بن صرد خزاعی در دفاع از امام حسین(ع) بود.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیمره خبر،حجت الاسلام "محمدجواد قنبر بیگی" امام جمعه دره شهر در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان گفت: متاسفانه طی چندسال اخیر اعتبارات امر به معروف و نهی از منکر استان صفر رسیده است.

وی اظهار کرد: همین مسئله نیز اجرای برنامه های فرهنگی را در این راستا با مشکل روبرو کرده است.

قنبر بیگی افزود: جلسات امربه معروف و نهی از منکر با توجه به شرایط کنونی باید مستمر و با ارائه راهکار برگزار شود.

وی تصریح کرد:اینکه در هر جلسه فقط اسیبها را بیان و راهکاری ارائه نشود کاری از پیش نمیبریم.

حجت الاسلام قنبر بیگی در ادامه با انتقاد از دولتی کردن دین توسط برخی از مسئولان گفت: تعدادی از این افراد تا در مسند مدیریتی هستند در مراسمات حضور می یایند اما تا جایگاهشان از دست می رود دیگر در هیچ مراسم مذهبی و فرهنگی دیده نمی شوند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره شعر رضوی گفت: اقدام ارشاد اسلامی در برگزاری این جشنواره نظیر اقدام سلیمان بن صرد خزاعی در دفاع از امام حسین(ع) بود.

رئیس ستاد امر به معروف دره شهر یادآورشد: خزاعی نیز در زمان واقعه کربلا از حمایت سید الشهدا (ع) دست کشید و بعد ازمدتها به بهانه خونخواهی حسین(ع) چهار هزار نفر را بدون نتیجه به کشتن داد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در زمان توهین به ساحت مقدس امام رضا(ع) در استان هیچکدام از مسئولان واکنشی انجام نداد و بعد چندین ماه از این واقعه تاسف بار برگزاری جشنواره شعر رضوی را دفاع از اهل بیت می نامند.

قنبر بیگی ضمن تقدیر از شعرا و مداحان اهل بیت حاضر در این مراسم، افزود: اقدام ارشاد اسلامی در برگزاری جشنواره شعر رضوی کاملا جنبه سیاسی داشت.

امام جمعه دره شهر خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان استان بجای سیاسی کاری، مراسمات فرهنگی معنوی را در راستای دفاع از اهل بیت برگزار کنند.

 

پایان پیام/الف