ایلام بیدار07:25 - 1396/05/12
در نشست فرماندهان مرزبانی ایلام و واسط عراق عنوان شد؛

تعامل متقابل مرزبانی ایران و عراق برای مشکلات اربعین

در نشست فرماندهان مرزبانی ایلام و واسط عراق بر ضرورت همکاری متقابل ماموریت مرزبانان دوکشور برای رفع مشکلات سنوات قبل در فرصت باقی مانده تا اربعین حسینی تاکید شد.

به گزارشايلام بيدار به نقل از  آوای مهران ،"یحیی الهی"، فرمانده مرزبانی استان ایلام در پنجمین نشست فرماندهان مرزبانی ایلام  با فرماندهان گارد منطقه 3 عراق گفت:ماموریت مرزبانان دوکشور در فرصت باقی مانده تا اربعین حسینی تعامل متقابل برای رفع مشکلات سنوات قبل میباشد .

وی اظهار کرد: در این نشست علاوه بر برسی مسایل و مشکلات تجار و گمرکات دو کشور راهکارهایی برای برقراری امنیت در مرز پیشنهاد تا دو کشور با آمادگی بیشتر بتوانیم در خدمت زائرین اربعین  حسینی باشیم.

فرماندهان مرزباني استان ایلام بر تبادل اطلاعات و اخبار امنیتی مرز تاکید کرد و افزود: امنیت در مرزهای دو کشور آرامش را به مردمان مسلمان  دو طرف انتقال خواهد داد.

سرتیپ ستاد علی حسین عباس  فرمانده گارد منطقه 3 استان واسط عراق در این نشست مشترک،  برهمکاری متقابل  دو طرف در بحث اربعین  و ارتقاء  امنیت مرزها  تاکید کرد و گفت:  ما متعهد به تامین امنیت زائرین اربعین در خاک عراق هستیم و در این راه تمام تلاشمان میکنیم.

 
انتهای پیام/الف