ایلام بیدار09:10 - 1396/05/10
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با ایلام بیدار:

بازدید از مراکز نظامی مغایر با امنیت ملی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ورود به این گونه اماکن به نوعی توهین به شخصیت، امنیت و استقلال مردم تلقی می شود و ورود سازمان ملل و امریکایی ها در این خصوص باعث تحقیر کشور است.

"حسن بهرام نیا"، عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایلام بیداردر خصوص برخی گمانه زنی ها در خصوص بازدید از تسلیحات نظامی ایران توسط امریکا و سازمان ملل گفت: ایران اسلامی در دنیا اهل تعامل و درصدد توسعه روابط حسنه با دنیا و منطقه براساس منافع طرفین است.

وی اظهار کرد: این مهم جزو اصول اصلی قانون اساسی و نگرش و اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و در طول تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی به دنبال توسعه روابط با کشورهای جهان است.

این نماینده مجلس افزود: اما در خلال این برنامه ها کارهایی صورت می گیرد که در راستای منافع کشور و نظام نیست و تبعات جدی را برای ما به همراه خواهد داشت که از مصادیق این گونه خلاف ها می توان به بازدید تسلیحات نظامی ایران توسط امریکا و سازمان ملل اشاره کرد.

بهرام نیا ادامه داد: در واقع هر کشوری برای خود خطوط قرمزی را ترسیم کرده و یکی از خطوط اصلی و قرمز کشور ما هم داشته هایی است که در راستای امنیت داخلی و خارجی از آن استفاده می شود و جزو اصول محرمانه هر کشوری است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: ورود به این گونه اماکن به نوعی توهین به شخصیت، امنیت و استقلال مردم تلقی می شود و ورود سازمان ملل و امریکایی ها در این خصوص باعث تحقیر کشور است.

وی عنوان کرد: اگر شورای امنیت ملی که تصمیماتش براساس همه منافع مردم و نگاه رهبری است اگر تصمیمی بگیرد که در این راستا باشد تصمیمی معقول و مردمی است که قطعا شورای عالی امنیت ملی و مردم و مجلس با این موضوع مخالف هستند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: تحت هیچ گونه شرایطی اجازه بازدید از تسلیحات نظامی ایران به سازمان ملل و امریکا داده نخواهد شد چرا که این موضوع جزو اصرار محرمانه هر کشوری محسوب می شود.

 

انتهای پیام/س