ایلام بیدار07:26 - 1396/05/10
گزارش؛

ترافیک پارک زیر تابلوهای بدون قبض + تصاویر

نبود پارکینگ و عدم اجرای طرح پارکبان در دهلران باعث ایجاد معضل عدم محل پارک برای شهروندان دهلرانی شده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران، پارک خودرو در خیابان اصلی شهر دغدغه این روزهای شهروندان دهلرانی شده است. به گونه ای که باید برای پارک خودرویشان اول یک دور کامل در خیابان اصلی بزنند سپس تصمیم بگیرند که در کدام قسمت خیابان و به چه وضعی خودرویشان را پارک کنند.

این روزها در هر ساعتی از شبانه روز که به قسمت‌های مرکزی شهر و اطراف بازار مراجعه می کنید با ترافیک شدید خودرویی در این محل ها و همچنین عدم وجود محل پارک خودرو مواجه خواهیم بود اتفاقی که در نبود پارکینگ در سطح شهر به طور چند برابر خود نمایی می کند و شهروندان و رانندگان را با مشکل مواجه می‌سازد.
 
ابتدایی ترین راهکار برای این معضل وجود پارکبان است که در سال های گذشته چندین بار این طرح اجرا شد ولی به دلایل نامعلومی که هرگز اطلاع رسانی نشد این طرح کنار رفت و معضل ترافیک و نبود جای پارک در دهلران همچنان باقیست.
 
خودروهای فراوانی زیر تابلوهای به جا مانده از طرح پارکبان پارک می کنند و پارکبانی نیست که برای آن ها قبض صادر کند.
 
به دلیل ازدحام خوردروی پارک شده تنها محلی که به ذهن هر راننده‌ای برای قرار دادن خودرو جهت رسیدگی به کارها می رسد پارک خودرو کنار خودروی دیگری یا پارک در کنار تابلو توقف ممنوع است که در موارد بسیار زیادی فرد در هنگام برگشت خود با جریمه‌های چند ده هزار تومانی مواجه می شود.
 
ترافیک پارک زیر تابلوهای بدون قبض
 
با وجود این امر ابتدا باید شرایط برای پارک کردن خودرو ها در محل فراهم شود و سپس در صورت عدم توجه و همراهی رانندگان اقدام به جریمه کنند.
 
عمده کسانی که موفق به پارک خودرو در خیابان اصلی می شوند کارمندان بانک ها و صاحبان مغازه ها هستند که در ساعات اولیه صبح می آیند و خودرویشان تا عصر، حاشیه خیابان اصلی دهلران را قرق می کند.
 
به نظر می رسد با ساماندهی محل های پارک ممنوع و راه اندازی طرح پارکبان در مرکز شهر و بازار دهلران تا حدی از این ازدحام و شلوغی کم شود اما در دراز مدت ایجاد پارکینگ بزرگ شاید بهترین راه حل باشد.
 
حال باید منتظر ماند که مسئولان برای این معضل اجتماعی چه اقدامتی انجام می دهند و اگر در این خصوص اقدامی نشود مططمئناٌ در سال های آینده هزینه های چند برابری برای حل آن باید صرف شود.
 
ترافیک پارک زیر تابلوهای بدون قبض
ترافیک پارک زیر تابلوهای بدون قبض
ترافیک پارک زیر تابلوهای بدون قبض
ترافیک پارک زیر تابلوهای بدون قبض
ترافیک پارک زیر تابلوهای بدون قبض
 
 
انتهای پیام/الف