ایلام بیدار08:05 - 1396/05/10
رئیس اداره استاندارد شهرستان مهران:

صادرات 118 هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق

رئیس اداره استاندارد شهرستان مهران گفت: در چهار ماهه نخست از سال جاری تاکنون 118 هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از  آوای مهران  ،"اسماعیل مهدوی پور"، رئیس اداره استاندارد شهرستان مهران گفت: این کالا ها تحت نظارت اداره استاندارد شهرستان مهران به کشور عراق صادر شده است که بیشترین آن شامل سنگ های ساختمانی  و مواد شیمیایی بوده است.

وی اظهار کرد:این میزان کالای استاندارد پس از نظارت و کنترل کارشناسان و بررسی یک هزار و 93 پرونده صادراتی و وارداتی از این شهرستان به عراق صادر شده است.

رئیس اداره استاندارد مهران افزود: در چهار ماه گذشته تعداد 145 آزمون تعیین ماهیت نیز در آزمایشگاه های استاندارد مهران انجام شد که بیشترین کالای تعیین ماهیت شده مواد شیمیایی و سنگه ای ساختمانی بوده است.

مهدوی پور اضافه کرد: در همین مدت 33 مورد بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی و 77 مورد بازرسی از مراکز عرضه صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: شهرستان مهران به سبب اینکه یکی از درگاه ‌های اصلی صادرات و واردات به کشور عراق به شمار می‌رود عملکرد، نظارت و آزمایشگاه‌ استاندارد در سطح این شهرستان از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و رضایت مردم را به دنبال داشته است.

 

انتهای پیام/الف