ایلام بیدار08:43 - 1396/05/07
فرمانداران ایلام از آینده کاری خود می گویند؛

ماندن یا نماندن؛ مسئله این است

بازار گمانه زنی ها درباره ترکیب کابینه دوازدهم تا اعلام خبر رسمی در این باره در رسانه ها داغ خواهد بود. هرچه به زمان معرفی کابینه به مجلس نزدیک شویم نیز این احتمالات قوت و قدرت می گیرد. به هر روی باید منتظر ماند و دید که روحانی برای کابینه دومش چه استراتژی اتخاذ کرده است ؟

گروه سیاسی ایلام بیدار::مراسم تحلیف و رأی به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم از 15 مردادماه در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود؛ آنچه این روزها در محافل و به خصوص شبکه های اجتماعی بیشتر درباره آن صحبت می شود انتخاب کابینه دولت دوازدهم است.

بر طبق آخرین اخبار و قرائن قرار است رئیس جمهور در همان روز تحلیف به احتمال زیاد نسبت به معرفی کابینه نیز اقدام کند؛ موضوعی که "مجتبی ذوالنور"، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در این خصوص گفت: براساس گمانه زنی ها رئیس جمهور احتمالا بتواند تا روز مراسم تحلیف لیست کابینه را آماده و اسامی را همان موقع مراسم تحلیف تقدیم مجلس کند.

اما در همین راستا پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار، در گفتگوهای جداگانه با فرمانداران استان ایلام نظرات آنان را در خصوص احتمال رفتن و یا ماندنشان در سمت فرمانداری جویا شده است.

هر لحظه خود را برای رفتن آماده کرده ام

"معروف بسطامی"، فرماندار ایلام در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص گفت: هر لحظه خود را برای رفتن اماده کرده ام؛ مسئولیت و پست دست فرد نیست که بتواند پیش بینی کند لذا هر استانداری این حق را دارد که براساس شناختی که از افراد دارد نیروهای خود را چینش کند؛ اکنون در خدمت آقای مروارید هستیم و هرگونه که ایشان صلاح بداند تابع خواهیم بود و چنانچه نیروی جدید ورود کند با سازوکار جدید و براساس برنامه ریزی خاص خود، فرماندار و بخشدار و نیروها را انتخاب و تعیین کند.

نقش تصمیم گیری ندارم

"مراد یگانه"، فرماندار چرداول در پاسخ به همین سوال گفت: بنده در این راستا نقش تصمیم گیری ندارم.

سرباز ولایت و آقای روحانی هستم

"بهمن جلیلیان"، فرماندار سیروان هم در این زمینه تصریح کرد:صحبت خاصی در این خصوص با بنده نشده اما سرباز ولایت و رهبری و آقای روحانی هستم و هر جا که صلاح باشد و به بنده ماموریت دهند در انجا خدمت خواهم کرد.

در صورت ماندن و یا رفتن از فرمانداری شکرگزار خواهم بود

"مجید عسکری"، فرماندار آبدانان که در چند هفته قبل مواضعی در قبال نهادهای انقلابی از جمله سپاه گرفته بود و با اعتراضات گسترده ای درآبدانان مواجه شد،در این خصوص گفت: در رابطه با رفتن و یا ماندن در سمت فرمانداری بنده نمی توانم صحبتی داشته باشم اما سرباز نظام هستم و اگر تشخیص بر ماندن اینجانب باشد شکرگزار خواهیم بود و چنانچه تشخیص بر رفتن بنده باشد برای دادن مسئولیت به شخص دیگر نیز شکرگزار خواهم بود.

مسئولیت جدید فرمانداری مبارک فرد جدید

"علی اکبر شفیع زاده"، فرماندار دره شهر هم گفت:هرگونه تشخیصی در این زمینه در حوزه فرمانداری دره شهر را می پذیرم و اگر بنا بر ماندن باشد به فعالیت خود ادامه خواهم داد در غیر این صورت مبارک فرماندار جدید باشد.

پشت فرمان هستم!

"حسینعلی موسوی"، فرماندار دهلران در پاسخ به این سوال گفت:بنده در پشت فرمان و در حین رفتن به جلسه هستم.

تغییرات به نفع مردم باشد

در مجموع شکی نیست که روحانی تصمیم دارد کابینه خود را ترمیم کند و بالطبع آن شاهد تغییر استانداران نیز خواهیم بود،اما آنچه که مهم به نظر می رسد این تغییرات باید برای پویایی و حرکت دولت به سمت پیشرفت و توسعهد کشور صورت بگیرد نه سهم خواهی احزاب.

بازار گمانه زنی ها درباره ترکیب کابینه دوازدهم تا اعلام خبر رسمی در این باره در رسانه ها داغ خواهد بود. هرچه به زمان معرفی کابینه به مجلس نزدیک شویم نیز این احتمالات قوت و قدرت می گیرد. به هر روی باید منتظر ماند و دید که روحانی برای کابینه دومش چه استراتژی اتخاذ کرده است ؟

انتهای پیام/س