ایلام بیدار07:15 - 1396/04/21
گزارشی از سرمایه های مغفول در صنعت گردشگری ایوان؛

لزوم توجه به منطقه سیاحتی ،زیارتی امامزاده سید عبدالله ایوان

یکی از مناطق زیارتی،سیاحتی درشهرستان ایوان امامزاده سید عبدالله است که با ایجاد امکانات رفاهی در این مکان مقدس می توان در جذب گردشگر موثر واقع شد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازجویزر، امروزه مقوله گردشگری به عنوان صنعتی رو به رشد شناخته شده و در حقیقت گوی سبقت را از دیگر صنایع ربوده است.

به گفته کارشناسان گردشگری، مسافرتی هدفمند است که دسته بندی های متعددی داشته باشد اما گردشگری مذهبی به ویژه برای جوامع مذهبی شکل و ترکیبی متفاوت تر از سایر اقسام گردشگری دارد.

در ایران اسلامی به عنوان کشوری با ظرفیت های گسترده در صنعت توریسم، گردشگری مذهبی دارای زیر ساخت های قابل توجهی است و شهرستان ایوان  به تنهایی دنیایی از سرمایه های مغفول در صنعت گردشگری دارد.

در شش كيلومتري جنوب شرقي شهر ايوان و در دامنه كوههاي « شيره زول » بقعه اي به چشم مي خورد که اين بقعه امامزاده سيد عبدالله(ع) نام دارد،در دامنه كوه و اطراف بقعه درّه اي زيبا و چشمة پر آبي قرار گرفته است كه بر جذابيت بقعه افزوده است.

فاصلة حرم مطهر تا جادة اصلي ايلام كرمانشاه دو كيلومتر است که در ایام مختلف سال میزبان جمع کثیری از زائران وگردشکران از سراسر ایران اسلامی است.

نکته ای که این روزها بیش از هر چیز دیگری می توان به آن پرداخت این است که علی رغم اینکه در ایام خاص بخصوص فصل تابستان حجم زیادی از مردم این مکان زیارتی ،سیاحتی را برای گذراندن ساعاتی از اوقات فراغت خود انتخاب می کنند اما آنچنان که باید و شاید امکانات لازم در راستای رفاه حال زائرین و گردشگران فراهم نشده است ،بر همین مبنا خبرنگار پایگاه خبری جویزر به این موضوع پرداخته است.

"محمد بهادری"؛ یکی از زائرینی است که از شهر ایلام برای زیارت  امامزاده سید عبدالله به این مکان آمده بودکه  در گفتگو با خبرنگار مااظهار کرد: شهرستان ایوان  این توفیق را دارد که میزبان امامزاده حاجی حاضر و امامزاده سید عبدالله باشد که امامزاده سید عبداله با توجه به اینکه در اطراف آن منطقه تفریحی واقع شده است زائرین زیادی را در طول سال پذیرا است.

وی گفت:کار های خوبی در اطراف امامزاده سید عبدالله در راستای رفاه حال زائرین صورت گرفته است ،اما این مقدار جوابگوی نیاز ائران نیست.

بهادری افزود: با توجه به اینکه درفصل تابستان هستیم وبدلیل گرمای تابستان زائرین شب را برای زیارت این مکان مقدس انتخاب می کنند به همین دلیل در اطراف امامزاده سکوهایی که در راستای استقرار خانواده ها تعبیه شده است که  از روشنایی کافی برخوردار نیستند و بعضا شاهد هستیم که خانواده ها خود اقدام به تامین روشنایی می کنند.

بهادری ادامه داد:اطراف امامزاده مستعد ایجاد زائر سرا برای اقامت  زائران است که می شود با ایجاد زائر سرا در راستای جذب گردشگر به این مکان مقدس اقدام نمود.

وی در پایان گفت:امیدواریم با مسئولین با بهبود وضع روشنایی ،ایجاد فضای بازی برای کودکان و ایجاد زائر سرا در زمینه جذب گردشگر اقدام نمایند چرا که  می توان با برنامه ریزی مناسب رضایتمندی مردم را فراهم اورد.

حال با توجه مطالب فوق لازم و ضروری است که مسئولین  استانی و شهرستان توجه بیشتری به منطقه سیاحتی زیارتی امامزاده سید عبدالله داشته باشند.

 

انتهای پیام/الف