ایلام بیدار08:53 - 1396/04/20
مدیر موسسه فرهنگی نسیم:

حجاب ارزش والای زن در جامعه است

مدیر موسسه فرهنگی نسیم گفت: حجاب ارزش والای زن در جامعه است و باید به این موضوع اهمیت ویژه ای داده شود.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام پویا، "پروین محمدی"، مدیر موسسه فرهنگی دفاع مقدس نسیم بامدادایلام" به مناسبت هفته حجاب و عفاف گفت: حجاب ارزش والای زن است و باید به این موضوع اهمیت ویژه ای داده شود.

محمدی اظهار کرد: خانواده جامعه کوچک است و باید برای جامعه خوب داشتن، بنیان خانواده را خوب بنا کنیم که این خود مستلزم چندین اصل است.

وی افزود: از ایناصول مهم می توان به کسب درآمد حلال و ارتزاق خانواده اشاره کرد چرا که لقمه حلالی که پدر و مادر به فرزند خویش می دهند از اهمیت خاصی در تربیت فرزندان خانواده و نهایتا جامعه برخوردار است.

این فعال فرهنگی ادامه داد: یکی از معضلات جامعه امروزی عدم توجه به دست آوردن رزق و روزی حلال می باشد که بعضا باعث انحراف بعضی از خانواده ها و جوانان شده است که با ذکر حدیثی از پیامبر اعظم (ص) اهمیتموضوع را می توان نشان داد و آن این است که حضرت فرمودند: اسلام بر ده قسم است که نه قسم آن بدست آوردن رزق و روزی حلال است.

مدیر موسسه نسیم بامداد تصریح کرد: از اصول دیگر برای بنیان خوب خانواده، تربیت اسلامی قبل از تولد فرزند و موقعی که روح فرزند شکل می گیرد.

محمدی عنوان کرد: رعایت حقوق متقابل زن ومرد در خانواده اصل سوم است که باید در خانواده رعایت گردد.

وی یادآور شد: احترام گذاشتن به حریم خانواده، نظم و برنامه ریزی در زندگی و مدیریت اقتصاد خانواده از موارد دیگر جهت حفظ حریم خانواده است که باید این اصول را در زندگی خود پیاده کنیم تا به جامعه مهدوی مطلوب برسیم.

 

انتهای پیام/س