ایلام بیدار08:35 - 1396/04/20
در پی قول های مکرر و بی سرانجام مسئولان انجام گرفت؛

تشکیل پویش مردمی در حمایت از مرز چیلات دهلران

اعضای شورای شهر اسلامی دهلران نیز با امضای بنر درخواست از رییس جمهور به پویش مردی"چیلات نزدیک ترین راه به کربلا" پیوستند.

به گزارشايلام بيدار به نقلنسیم دهلران، شهرستان ولایت مدار دهلران با داشتن ٢٢٠ کیلومتر مرز مشترک و نزدیک بودن مسیر آن به عتبات عالیات ظرفیت بسیار مناسبی برای داشتن پایانه مرزی دارد.

مسئولان استان نیز هرساله قول می دهند که سال آینده زائران از مرز دهلران می گذرند اما اربعین که می شود مهر سکوت بر لبان شان با میخ های فولادی کوبیده می شود.

قول های مکرر اما بی عمل مسئولان نسبت به راه اندازی و بازگشایی مرز چیلات دهلران باعث شده که مردم دهلران به این نتیجه برسند که دستان مسئولان استان برای این مهم منفعل است.

بر همین اساس عده ای از شهروندان دهلرانی خودجوش یک بنر بزرگ را تهیه و در آن از رئیس‌جمهور درخواست پیگیری این موضوع را نموده اند و شهروندان دهلرانی در بازار درحال امضاء آن می باشند.

براساس این گزارش؛ اعضای شورای شهر اسلامی دهلران نیز با امضای بنر درخواست از رییس جمهور به پویش مردی"چیلات نزدیک ترین راه به کربلا" پیوستند.

مراد مرادی مقدم رییس شورای شهر دهلران در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به دارا بودن 220 کیلومتر مرز مشترک با عراق هیچگونه معبری مرزی در شهرستان دهلران وجود ندارد.

وی ادامه داد: این در حالی است که در دوران رژیم گذشته شهر دهلران دارای گمرک بوده و از طریق آن مردم دهلران با کشور عراق مبادلات تجاری داشتند.

رییس شورای شهر دهلران عنوان کرد: بااینحال چند سالی است که پیگیری هایی برای ایجاد مرز چیلات صورت گرفته است اما تاکنون به سرانجام نرسیده است و هربار مسئولان وعده گشایش آن را در اربعین حسینی می دهند.

وی افزود: اما مسئولان هرباربا دلایل مختلف گشایش این مرز را به تعویق انداختند که در ابتدا باعث امیدواری مردم دهلران و حالا باعث ناامیدی و نارضایتی مردم شده است.

جواد نیکبخت یکی دیگر از اعضای شورای شهر دهلران در این باره گفت: ایجاد مرز رسمی چیلات در شهرستان دهلران یکی از مطالبات و انتظارات حقه مردم مرزدار و ولایت مدار این خطه است.

وی افزود: انتظار مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه دهلران از مسئولان استانی و کشوری عملیاتی کردن مرز چیلات است چرا که این مرز از زوایای مختلف از جمله اقتصادی و کاهش بارترافیکی تردد در ایام اربعین و همچنین خدمات دهی مطلوب و مناسبت تر به زوار می تواند نقش مهمی در توسعه شهرستان داشته باشد.

نیکبخت تصریح کرد: از جناب آقای رییس جمهور انتظار داریم نسبت به این درخواست و مطالبه عمومی مردم شهرستان دهلران اهتمام ویژه ای داشته باشند مردمانی که همواره پای آرمان های انقلاب و نظام ایستاده اند.

 

پیوستن اعضای شورای شهر دهلران به پویش مردمی

پیوستن اعضای شورای شهر دهلران به پویش مردمی

پیوستن اعضای شورای شهر دهلران به پویش مردمی

 

خبرنگار: سجاد کاویانی

انتهای پیام/س