ایلام بیدار07:40 - 1396/04/19
ایلام بیدار گزارش می دهد؛

قصه پرغصه قطعی "آب"؛ مشکلی که مرتفع نمی شود

آنچه در این میان بیشتر باعث این گونه مسائل و مشکلات شد مربوط به وقوع سیل در سال های گذشته و به خصوص سیل معروفی بوده که در جریان آن خسارات زیادی به زیرساخت های آبی استان وارد کرد.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::فصل فصل تابستان است و گرمی هوا در این فصل به اوج خود می رسد به این گرما تأثیر مستقیمی بر زندگی مردم دارد؛ شدت گرما در این فصل به گونه ای است که اکثر افراد مجبور به ماندن در خانه هایشان هستند.

اما در چند سال اخیر به خصوص در سال 96 شرایط آب و هوایی در فصل تابستان و حتی در یک ماه اخیر مانده به این فصل به گونه ای بوده که گرما زودتر از موعد مقرر خود را بروز داده است.

همین امر در روزهایی که تنها 18 روز از فصل تابستان امسال سپری شده شرایط را برای ادامه تا رسیدن به انتهای فصل به کلی سخت کرده است.

ایلام بیدار در سری گزارش های گذشته در روزهای منتهی به این فصل به مسائل و مشکلات ناشی از این موضوع پرداخته است؛ گرمای هوا در برخی از مناطق استان ایلام شرایط را به گونه ای رقم زده که بسیاری از خانوارها تا ساعت های طولانی از دسترسی به آب محروم هستند.

همین امر باعث آن شده تا اکثر شهروندان با شرایطی سخت در فصل تابستان که با گرمای بی سابقه نیز همراه شده روزگار خود را سپری کنند؛ قطعی که نه تنها باعث کلافگی مردم شده بلکه باعث آزرده خاطری شهروندان نیز شده است.

این در حالی بوده که در سال های گذشته مشکلات ناشی از آب و برق تا این اندازه و وسعت نبوده و این شرایط، تحمل را برای مردم به کلی سخت کرده است.

آنچه در این میان بیشتر باعث این گونه مسائل و مشکلات شد مربوط به وقوع سیل در سال های گذشته و به خصوص سیل معروفی بوده که در جریان آن خسارات زیادی به زیرساخت های آبی استان وارد کرد.

سیل پارسال نیز خسارات جدی به زیرساخت های آب و فاضلاب در شهر ایلام وارد کرد و باعث آسیب رساندن به بسیاری از تأسیسات آبی نیز شد به طوری که  بالغ بر 850 میلیارد ریال به تاسیسات آب و فاضلاب شهری و روستایی استان ایلام خسارت وارد کرد.

این خبری بود که "امیر رضا تشیعی"، معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور در جریان سفر سیل پارسال ایلام خبر داد و تاکید کرد: امیدواریم با درخواست ویژه ای که وزارت نیرو از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دارد (ماده 10 و 12) و با توجه به سفر معاون رئیس جمهوری به استان ایلام بتوانیم در کوتاهترین زمان اعتبارات مورد نیاز را تامین کنیم و تاسیسات را به حالت عادی باز گردانیم.

اما با توجه به تلاش های صورت گرفته از سوی مدیران ابی استان، با گذشت بیش از شش ماه از سیل پارسال اما هنوز اعتبارات خوبی برای رفع این مشکل دیده نشده و وعده های دولت برای حل مشکلات سیل ایلام همچنان بر باد فنا است.

اگر چه ایلام بیدار در سری گزارش های قبلی به عدم رسیدگی و وعده های دولت در جریان سیل ایلام پرداخته بود اما گویا تدبیری برای رفع مشکلات سیل پارسال ایلام که  تا چندین روز در صدر اخبار ملی و رسمی کشور قرار گرفت و گزارش های مختلفی از بخش های مختلف سیما در شبکه های سراسری در رابطه با این موضوع پخش شد، نیست.

همه این شرایط و مشکلات در حالی بوده است که وزارت نیرو تأکید کرده بود قطعی اب و برق جزو گزینه های آخر است ولی ظاهرا به مرحله ضرورت رسیده ایم.

 

انتهای پیام/س