ایلام بیدار06:50 - 1396/04/19
بیانیه شورای عالی بسیج جامعه زنان ایلام؛

خطر نشر بی حجابی جامعه را تهدید می کند

در بخشی از این بیانیه آمده است:در جامعه کنونی ما ارزش حجاب و عفاف مورد حمله قرار گرفته و مظاهر بی حجابی و بی عفتی را میخواهند گسترش دهند.

به گزارشايلام بيدار، شورای عالی قشر بسیج جامعه زنان شهرستان ایلام به مناسبت روز ملی عفاف وحجاب بیانیه ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است:
این ما نیستیم که باید از موضع خودمان دفاع کنیم؛ این فرهنگ منحط غرب است که باید از خودش دفاع کند. آنچه را که ما برای زن عرضه می‏کنیم، چیزی است که هیچ انسان اندیشمند با انصافی نمی‏تواند منکر شود که "این برای زن خوب است"(رهبر معظم انقلاب 71/9/25 در جمع بانوان)
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام بر آزاد مردان و شیرزنان شهیدی که در راه تحقق فرمان الهی و دفاع از شرافت و ناموس ملت غیرتمند ایران جان خود را نثار کردند.
21تیرروزحجاب وعفاف یاد آورمجاهد ت وایثار کسانی است که با نثار خون خود در برابر توطئه های دشمنان ایستادند و نگذاشتند چادر و پوشش برتر زن ایرانی که حاصل قرنها و هزاره ها است به یغما برود.
هشتاد سال از روزی که رضاخان دیکتاتور پلید و نوکر اجانب، مسجد گوهرشاد این خانه خدا را به توپ بست و معترضان به بی حجابی را به خاک و خون کشید می گذرد و امروز بیش از هر روز شاهد به بار نشستن خون آن مظلومان و جهانی شدن آرمان آن انسان های والا هستیم.
حجاب و پوشش و چادر و جدایی‌هایی که بین دو جنس متفاوت به حکم عقل و شرع مقدس اسلام رعایت می‌شود همگی، جامعه را از فساد، و خانواده را از ویرانی نجات می‌دهد. حجاب برای زن حصار حصین و قلعه‌ای‌ محکم تلقی می شود.
حجاب در پوشش و عفاف در رفتار نوعی حق الناس است که وقتی ضایع شد نمی توان قضای آن را به جاآورد. با این حال هیچ زمانی برای توبه و بازگشت دیر نیست اگرچه هرچه بیشتر به گناه عادت کنیم دیرتر از آن رهایی می یابیم.
در احکام شرع جنبه‌های جسمانی و روحانی مرد و زن ملاحظه شده است، و بر اساس صرف برتری‌دادن یک جنس برَ جنس دیگر دستوری صادر نشده است. همه ی پیامبران به حجاب دستور داده‌اند، چرا که از سوی خدای عالم و خالق هستی دستور گرفته اند و اختصاص به اسلام ندارد، و این حکم ملازم زن و مرد است.
گرچه حجاب جزئی انکارناپذیروغیرقابل خدشه از دین مبین اسلام است، با این حال ازمهمترین نتایج حجاب برای زن، عفاف، و برای مرد غیرت، در جامعه اسلامی می باشد، به گونه ای که نمیتوان عقلا منکر آن شد.
ما بانوان بسیجی مسلمان ضمن تاکید برموضوع شرعی وعقلی حجاب، بر خود فرض می داریم که اعلان کنیم که وجود و جسم و روح ما امانتی است از جانب خداوند متعال، پس باید در حفظ و صیانت از این امانت الهی کوشا بوده و برای حفظ آن با تأسی به زهرای مرضیه (س) بانویی که خود را در برابر نابینا می پوشاند از غیرت زنان ومردان مسلمان مدد بگیریم .
 از حضرت سیدالشهدا (ع) که فرمودند "من برای امر به معروف ونهی از منکر قیام کردم" مدد میجوییم تا عزیزانمان را با نگاه پر مهر و کلام محبت آمیز به حجاب و عفاف بیشتردعوت نموده و قدر شهادت شهدای ایران را باحفظ حجاب اعلان نماییم.
از امام زمانمان می خواهیم که دختران محجبه و پسران معتقد را به چنان درکی از مفاهیم اسلام برساند تا علیرغم تصمیم گیری عاقلانه در انتخاب برای ازدواج ، از تجملات و سختگیری ها کاسته و به سبک آسان ازدواج روی آورند.
بسیج جامعه زنان ضمن میثاق مجدد با آرمان های انقلاب اسلامی و رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و با پشتیبانی از ولایت فقیه حضرت امام خامنه ای –مدظلهالعالی- اعلاممیدارد:
 با توجه به این واقعیت که در جامعه کنونی ما ارزش حجاب و عفاف مورد حمله مستقیم قرار گرفته و مظاهر بی حجابی و بی عفتی را میخواهند گسترش دهند، قاطعانه اجازه نخواهیم داد.
و از مسئولان نظام در راستای تقویت برنامه ها وساختار فرهنگی نظام می خواهیم که:

  1. قوانین صحیح مربوط به حجاب و عفاف، و امر به معروف و نهی از منکررا در سطح جامعه بخصوص ادارات دولتی تصویب و اجرا نمایند.
  2.   قوانین موثر در جهت بهبود فضای کسب و کار مشاغل خانگی و مشاغلی که با حفظ و صیانت حجاب منافات ندارد را تصویب و اجرانمایند.
  3.   برنامه های راهبردی جهت افزایش اشتغال جوانان در سایه عفاف و حجاب و غیرت انقلابی را اجرا نمایند.
  4. قوانین تشویقی جهت برگزاری ازدواج آسان ، کاهش سن ازدواج و افزایش جمعیت را تصویب و اجرا نمایند.

در پایان با استعانت از خدای متعال و طلب امداد و کمک از نفس مسیحایی امام عصر (عج) و پیروی از رهنمودهای نائب بر حق ایشان امام خامنه ای دست وحدت را به سوی آسمان بلند کرده تا در پرتو این وحدت و یک دلی و یکصدایی با عزمی ملی ومردمی در نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف در کشور گامی بلند برداریم و در این باب موفق و پیروزگردیم.»
 شورای عالی قشربسیج جامعه زنان شهرستان ایلام

انتهای پیام/ الف