ایلام بیدار08:10 - 1396/04/15
با حضور 12هزار دواطلب؛

رقابت های کنکور سراسری در ایلام آغاز شد

رقابت های کنکور سراسری 96 با حضور داوطلبان در گروه های پنجگانه از دقایقی پیش آغاز شد.

گروه حوزه و دانشگاه ايلام بيدار:: آزمون سراسری سال 1396 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور با رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی از دقایقی قبل آغاز شد.

بت‌نام در آزمون سراسری سال ۹۶ از ۱۹ بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و با احتساب تمدید و فرصت مجددی که برای داوطلبان در نظر گرفته شد، تعداد ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۴۸ هزار و ۴۳۴ نفر ( 58.96 درصد) زن و ۳۸۱ هزار و ۷۷۴ نفر (41.04 درصد) مرد هستند.
آمار داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون سراسری سال ۹۶ نسبت به آمار سال ۹۵ که ۸۶۰ هزار و ۴۳۷ نفر بود، ۶۹ هزار و ۷۷۱ نفر (7.5 درصد) بیشتر شده است.

رقابت 12هزار نفر داوطلبان کنکور سراسری 96 در ایلام

مصطفی نعمتی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان ایلام درباره برگزاری آزمون سراسری سال 1396 در دانشگاه گفت: آزمون سراسری سال1396 به منظور پذیرش دانشجو برای دوره های روزانه، شبانه (نوبت دوم)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی، پردیس های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و کد رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی روزهای پنج شنبه و جمعه 15 و 16 تیر ماه در دانشگاه برگزار می شود.
دکتر نعمتی درباره تعداد دواطلبین این آزمون در استان و دانشگاه گفت: در کل استان حدود 12000 دوطلب در آزمون سراسری سال 1396 شرکت داشته که تعداد 3754 تن در دانشگاه حضور خواهند یافت که از این تعداد، 2238 تن داوطلب خانم و 1516 تن داوطلب مرد در دو حوزه دانشکده فنی و مهندسی و دانشکده ادبیات و علوم انسانی به رقابت خواهند پرداخت.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان ایلام افزود: این آزمون برای داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی صبح روز پنج شنبه، گروه هنر عصر روز پنج شنبه، گروه علوم تجربی صبح روز جمعه و گروه زبانهای خارجی عصر روز جمعه برگزار خواهد شد.
نتایج اولیه این آزمون در دهه دوم مرداد ۹۶ منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/ی