ایلام بیدار12:02 - 1396/04/12

بی اعتنایی استانداری به ابلاغیه وزارت کشور؛حریمی که برای مدیران دولتی ارزشی ندارد

آنچه که در این میان به چشم می آمد حضور کمرنگ مدیران و مسئولان استانداری ایلام بود که متاسفانه به جز مدیر کل بانوان استانداری و معاون سیاسی فرمانداری ایلام هیچ شخص دیگری از طرف مجموعه استانداری در این جلسه شرکت نکرده بود.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::حجاب همواره بخشی عمده ای از رسالت انبیاء و اولیاء ادیان و علما بوده است به طوری که یکی از وظایف علمای دین و جامعه مقوله عفاف است.

اساس اسلام سعادت و نجات آدمی است و باورهای دینی و احکام اخلاقی و فقهی در احکام الهی مربوط به پوشش زن نیز با این فلسفه و حکمت حکیمانه صادر شده است.

زن با رعایت حجاب اسلامی، به تهذیب و تزکیه نفس و ملکات نفسانی پرداخته و قرب الهی را فراهم ساخته و زمینه رشد معنوی مردان را هم در اثر حفظ نگاه فراهم می کند.

حجاب از کارکرد اجتماعی نیز برخوردار است، غرایز و التهاب جسمی و معاشرتهای بی بندوبار را کنترل و بر تحکیم نظام خانواده افزوده و از انحلال کانون محکم زناشویی جلوگیری و امنیت اجتماعی را فراهم می سازد.

حجاب و پوشش اسلامی و به تبع آن، حفظ نظام خانواده نیز از آن رو ارزش دارند که تامین کننده سعادت آدمی و منشاء قرب الهی هستند.

بر همین اساس، در تقویم ملی هفته ای با نام هفته عفاف و حجاب به منظور پاسداشت اندیشه و گرامیداشت شهدای فاجعه مسجد گوهرشاد و سایر شهدای مسیر عفاف و پاکدامنی و 21 تير، سالروز حمله رژيم پهلوي به معترضان کشف حجاب در سال 1315،نامگذاری شده است.
صبح امروز(دوشنبه 12 تیرماه) جلسه استانی اجتماع بزرگ مردمی "صیانت از حریم خانواده" در محل سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام و با حضور مسئولان و مدیران کل استان برگزار شد.
آنچه که در این میان به چشم می آمد حضور کمرنگ مدیران و مسئولان استانداری ایلام بود که متاسفانه به جز مدیر کل بانوان استانداری و معاون سیاسی فرمانداری ایلام هیچ شخص دیگری از طرف مجموعه استانداری در این جلسه شرکت نکرده بود؛جلسه ای که اتفاقا باید مجموعه استانداری ایلام آن را برگزار می کرد نه سپاه.
همین مورد باعث شد تا سردار حسینی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام به آن واکنش نشان داده و از عدم حضور مسئولان استانداری انتقاد کند.
سردار حسینی در این جلسه گفت:ابلاغیه موضوع "صیانت از حریم خانواده"،مجموعه ی وزارت کشور و دولت می باشد و برگزاری جلسات هماهنگی برعهده مسئولان استانداری است که متاسفانه به دلیل برگزار نشدن جلسه،سپاه مجبور شد تا خود جلسات هماهنگی را برگزار کند.
وی ادامه داد:امور اجتماعی استانداری و فرمانداران باید جلسات را برگزار و هماهنگی های لازم به عمل می آوردند اما متاسفانه در ایلام به این موضوع بی اعتنایی کردند.
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان تاکید کرد:ای کاش کسانی که برای مباحث سیاسی دست و پای خود را می شکنند،برای مقوله ی فرهنگ و حفظ حریم خانواده نیز اندک اهمیتی قائل می شدند.
 
 
انتهای پیام/ش