ایلام بیدار08:44 - 1396/04/12
بررسی یک ادعا؛

وقتی مدیرکل ارشاد ایلام سخنان خود را تحریف می کند + فایل صوتی

وی به صراحت تمام نه تنها تأکید کرده که کنسرت ریشه در قرآن دارد بلکه حرف های خود در نشست خبری را تحریف کرده است!

به گزارش ايلام بيدار، در روزهای گذشته نشست خبری مدیر کل فرهنگ و ارشاد ایلامی استان ایلام به مناسبت هفته قرآن و عترت در حالی با حضور جمعی از اصحاب رسانه فعال برگزار شد؛ "علی محمد نیاکان"، مدیر کل ارشاد ایلام در این نشست با اشاره به اقدامات انجام گرفته این اداره کل گفت: کارهای فرهنگی ریشه در قرآن و دین دارد و در راستای تبیین این فعالیت ها تلاش کردیم که کاری سبک و فعالیتی که در شأن مردم نیست را انجام ندهیم.

وی در عین حال در جای دیگری در همین نشست خبری تأکید کرد: کنسرت ریشه در قرآن دارد؛ اما در همین راستا و با توجه به واکنش ها به این سخنان مدیر کل ارشاد و تشکیل کمپین اعتراضی در فضای مجازی در این خصوص، مدیر کل ارشاد ایلام در سخنانی که در این کمپین منتشر شده ادعا کرده است که در رابطه با این موضوع "کلمه بر زبانم گذاشته شده است".

وی در این فایل صوتی تأکید کرده که در این خصوص گفته است: "فکر نمی کنم دین و قرآن مخالف موسیقی باشد"؛ این سخنان وی در حالی است که براساس فایل صوتی موجود وی به صراحت تمام نه تنها تأکید کرده که کنسرت ریشه در قرآن دارد (برخلاف اظهارنظرش که اعلام کرده گفته ام فکر نمی کنم دین و قرآن مخالف موسیقی باشد) بلکه عملا حرف های خود در نشست خبری را توسط خود تحریف کرده است.

وی همچنین در این فایل صوتی رقص سماع که مربوط به سوفیه است را به رقص مسلمانان قلمداد کرده است.

در همین راستا پایگاه خبری تحلیلیایلام بیداربا توجه به حجم کامل و بالای فایل صوتی نشست خبری و به منظور تسریع در دانلود تنها بخش هایی از صحبت های مدیر کل ارشاد ایلام در نشست خبری با خبرنگاران در این خصوص را جهت تنویر افکار عمومی منشتر می کند؛ فایل کامل صوتی این نشست نیز موجود است و در صورت نیاز هم منتشر خواهد شد.

همچنین بنا به خواست جمع کثیری از فعالان قرآنی و جامعه روحانیت در روزهای آتی به صورت تخصصی موضوع ریشه داشتن کنسرت در قرآن بررسی خواهد شد.

جهت دانلود فایل صوتی سخنان مدیر کل ارشاد ایلام در نشست خبری (اینجا) کلیک کنید.

 

انتهای پیام/س