ایلام بیدار18:23 - 1396/04/09
امام جمعه موقت ایلام:

فتح مهران مدال پرافتخار مردم مرزدار ایلام است/ لزوم استفاده رئیس جمهور از ظرفیت حمایتی رهبر انقلاب

امام جمعه موقت ایلام گفت: پیشنهاد می شود رئیس جمهوری از ظرفیت حمایت رهبر معظم انقلاب و همکاری مجلس برای این توسعه کشور استفاده کند.

به گزارشايلام بيدار،  حجت الاسلام و المسلمین شمس الله سراج امام جمعه موقت ایلام در خطبه های این هفته نماز جمعه  در مصلی امام خمینی این شهر اظهار داشت: خودم و همه شما را به تقوای الهی سفارش می‌کنم، مساله‌ای که همه ما در تمام مراحل زندگی به آن نیاز داریم و با برپا کردن این مساله اخلاقی می‌توانیم موجبات رحمت حضرت حق را به دست می‌آوریم.

خطیب موقت نماز جمعه ایلام گفت: جای این مسئله در کشور ما در بین مسوولین و مردم ما در تمام اصناف خالی به نظر می‌رسد و اگر به این مسئله توجه کنند و توجه کنیم به نظر من مدینه فاضله‌ای را در کشور خواهیم داشت، مساله‌ای خیلی آسان اما در عمل خیلی مشکل و آن مساله رعایت انصاف است، در روایت و کتاب‌های لغت معانی گوناگونی برای انصاف مطرح شده است که انصاف عبارت است از حقوق دیگران.

وی ادامه داد: انصاف انواع گوناگونی دارد از جمله انصاف در عمل، انصاف در قضاوت، انصاف در معاملات انصاف در سیانت عملکردها، از پیامدهای انصاف بوده که سبب می‌شود الفت و مهربانی به وجود آید، همچنین انصاف مقابله به مثل دارد و با رعایت آن بتوان وحدت را در جامعه متعالی کنیم.

صفرلکی تصریح کرد: در هفتم تیر ماه شهادت دکتر بهشتی و یاران باوفایش را داریم، در یازدهم تیرماه شهادت امام جمعه صدوقی را داریم که توسط منافقین این دو اقدام ددمنشانه صورت گرفت، هنوز ما زنده هستیم ما که ترورها و انفجارها را شاهد بودیم برخی در حال عوض کردن تاریخ هستند، اینکه تذکر دهیم آتش دفاع مقدس خاموش نشود جنگ و دفاع از نظام روی دیگری دارد منافقین روی دیگری دارند و در چهره‌های دیگری امروز کار می‌کنند، شهید بهشتی مرد تشکیلات و مرد حزبی بود امروزه در مملکت ما حزب نداریم اگر حزب باشد و دارای شناسنامه باشند تخلفی صورت نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به این که ششم تا دوازدهم تیرماه هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است که متاسفانه آماری که از این بلایای خانمان سوز داده می‌شود آمار خطرناکی است که ۲ میلیون نفر درگیر این مساله هستند و در دنیا نیز ۳۰۰ میلیون نفر ابتلا به این مساله هستند.

خطیب موقت نماز جمعه ایلام با اشاره به سالروز آزادسازی مهران گفت: دهم تیرماه به مناسبت سالروز آزادسازی مهران نامگذاری شده است که در عملیات کربلای یک اتفاق افتاد و شهر مهران پس از سال‌ها آزاد شد، مهرانی که تاریخ‌ساز و سرنوشت ساز شد و مهرانی که فرماندهان آن عملیات‌ها امروز با همان ایده و عمل و افکار باعث شدند موصل آزاد شود این تفکر همان تفکر آزادسازی مهران است و ابرقدرت‌ها از همین ترس دارند.

صفرلکی اضافه کرد: بعد از انتخابات ریاست جمهوری مسئله تشکیل کابینه و استفاده از ظرفیت‌های مختلف است، رئیس جمهور باید از چند ظرفیت استفاده کند، از جمله ظرفیت حمایت رهبری، ظرفیت همگانی مجلس شورای اسلامی با دولت و ظرفیت بخش اقتصادی نیروهای مسلح و در راس آن سپاه پاسداران بوده که از این گونه ظرفیت‌ها باید استفاده کنند و نباید با کنایه این ظرفیت تضعیف شود و نکته دیگر این که نپرداختن به حاشیه‌ها و استفاده از نیروهای گمنام در سراسر کشور است.

انتهای پیام/ی