ایلام بیدار08:37 - 1396/04/08
گزارشی از بروزاتفاقات پارک کوثر؛

بازی با جان مردم قابل چشم پوشی نیست/یک بار برای همیشه اقدام قاطع صورت گیرد

عدم توجه مسئولین به چنین اقداماتی موجب می شود خدایی نکرده شاهد اتفاقاتی باشیم که پشیمانی به بار خواهد آورد چرا که سهل انگاری در این موضوعات بازی با جان مردم است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد،  چند شب پیش خبر قفل شدن سفینه شهر بازی و پارک کوثرایلام و به خطر افتادن جان  برخی از همشهریان در این حادثه و نشر اخبار مربوط به آن در فضای مجازی موجب شد، تا مسئولین نسبت به نبود استانداردهای لازم در وسایل بازی این پارک حساسیت نشان داده و از فعالیت آنان ممانعت کنند.

این موضوع باعث شد که سازمان های مربوطه چون استاندارد و شهرداری به مسئله ورود پیدا کرده و نسبت به پلمپ این وسایل اقدام کنند، البته این در حالی است که پیش از این در قالب گزارش ها و خبرهای متعدد نبود استانداردهای لازم و تجهیزات مناسب در این پارک هشدارهایی داده شده بود، اما مشکل مدیریتی و ساختاری ما به گونه ای است که همواره بعد از وقوع اتفاق و حادثه به فکر افتاده و در صدد اقدام بر می آیند.

با این حال و بعد از این اتفاق ، متاسفانه دو شب پیش این وسایل که اکثرا به بخش خصوصی تعلق دارند، توسط صاحبان آنان، فک پلمپ شده و دوباره به کار افتادندکه این اقدام و در این مدت زمان کوتاه جای بسی تأمل دارد!

البته هرچند با پلمپ شدن و از کار بیکار کردن چند نفر که شاید سرپرست خانوار باشند و سلب یک فضای بازی برای مردم شهر ایلام دردی دوا نمی شود، اما عدم توجه مسئولین به چنین اقداماتی موجب می شد، خدایی نکرده شاهد اتفاقاتی باشیم که پشیمانی به بار خواهد آورد، و سهل انگاری در این مسئله بازی کردن با جان مردم است.

 در این خصوص "مهناز همتی"مدیر کل استاندارد استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام رصد، و فعالیت  دوباره وسایل بازی پارک کوثر، گفت: اداره استاندارد انچه که لازم است در خصوص پلمپ انجام داده است اما ما فقط یک دستگاه اجرایی هستیم که دستور دادستانی را نیز برای پلمپ وسائل گرفته ایم. این یک اقدام قضایی است مراجع قضایی بحث قضایی را باید انجام دهند.

وی اظهار کرد: پلمپی که باز شده است پلمپ اماکن است و نه استاندارد و این فک پلمپ باید از طریق مراجع قضایی و اداره اماکن پیگیری شود.

همتی افزود: یک واقعیت است که پلمپ استاندارد آنچنان که باید نمیتواند عمل کند، و ما فقط از آن به بعد با دیگر ارگانهای قضایی همراهی می کنیم.

مدیرکل استاندارد ایلام، با بیان اینکه موضوع به مراجع قضایی ارجاع داده شده است، گفت: در استاندارد نبودن وسایل بازی این پارک شکی وجود ندارد، اما نمی توان با جان مردم بازی کرد و باید قانون و دستگاه های قضایی با کسانی که فک پلمپ کرده اند برخورد نماید.

 

انتهای پیام/ الف