ایلام بیدار09:03 - 1396/03/24
گزارش؛

بازگشت آرامش به خیابان های ایوان؛ دستفروشان ساماندهی شدند

این روزها با ساماندهی دستفروشان و جلوگیری از سد معبر آنان شاهدبازگشت آرامش به خیابانهای شهر ایوان هستیم.

به گزارشايلام بيدار، به نقل از  جویزر، موضوع دستفروشی موضوع جدیدی نیست و بیش از چندین سال است که باعث نارضایتی و آزار کسبه بازار شهر ایوان  شده و متاسفانه علاوه بر ایجاد ناامنی و مزاحمت برای عابرین، موجب اخلال در  کسب و کار بازاریان  شده است .

این دسته از افراد به گفته خودشان به اجبار به دست‌فروشی روی آورده‌اند و مشکل اقتصادی و تأمین نیازها مهم‌ترین  دلایلی می دانند که منجر به حضور در سطح معابر و خیابانهای اصلی شهرشده است.

خوشبختانه در سال 93به همت شهرداری و شورای شهر  تصمیم به احداث بازارچه در شهر ایوان  شدکه الحمدالله در حال حاضر این بازارچه دارای مغازه های مرتب ، روشنایی ، آب ، سرویس های بهداشتی ، فضای آزاد و همچنین در دسترس بودن مرکز شهر ، می باشد ،اما آنچه که در این بین قابل توجه بود استقبال کم دستفروشان از این محل بود.

چند روزی است که شاهد خلوت شدن خیابانها و معابراصلی شهر هستیم که در این راستا خبرنگار پایگاه خبری جویزربه گفتگو با یکی از شهروندان پرداخته است.

“احسان عیاسی”؛ یکی شهروندان ایوانی، است که در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: خوشبختانه شاهد همت چندین ارگان به صورت هماهنگ در سطح شهر در راستای ساماندهی و هدایت دستفروشان به بازارچه هستیم که این خود جای تشکر و قدر دانی دارد.

عباسی گفت:متاسفانه یکی از معضلاتی که با آن در سطح شهر روبرو بودیم حضور دستفروشان در نقاط مختلف شهر بود که این خود زمینه ایجاد سد معبر را فراهم می کرد و عبور و مرور را با مشکل مواجه می کرد.

وی افزود: در اغلب شهرهای کشور در یک محدوه یا بازارچه مشخص دستفروشان و میوه فروشان متمرکز هستند و مردم براحتی با حضور در آن مکان مایحتاج روزانه خود را تامین میکنند.

وی در پایان گفت: خوشبختانه شهرداری فضای خوبی را جهت ساماندهی دستفروشان و میوه فروشان آماده کرده است امیدواریم این طرح ادامه داشته باشد و شاهد حضور دوباره دستفروشان در سطح معابروخیابانهای شهر نباشیم.

"نوروز رستمی"؛ مدیر روابط عمومی شهرداری ایوان، در گفتگوباخبرنگار جویزر اظهار کرد:شهرداری موظف است برای تأمین آرامش و زیبایی چهره شهر نسبت به جمع‌آوری دست‌فروشانی که بساط خود را در معابر شهری پهن کرده و اقدام به فروش اجناس خود می‌کنند، اقدام کند.

رستمی گفت:در این راستا در یک بازه زمانی مشخص با نصب بنرو اطلاع رسانی در فضای مجازی نسبت به آگاه سازی دستفروشان مبنی بر حضور در بازارچه شهرداری اقدام شد.

وی افزود : شهر داری ایوان با هماهنگی که با شرکت نظم آوران داشته است طی روزهای گذشته  در راستای روانسازی ترافیک وتسهیل در عبور و مرور شهروندان در سطح معابر  اقدام به جمع آوری دستفروشان و هدایت آنان بسمت بازارچه شهرداری نموده است.

رستمی ادامه داد: با توجه به اینکه بازارچه بیش از 70غرفه با امکانات آب برق روشنایی...برخوردار است،قطعا شهروندان با مشکلی روبرو نخواهند شد.

وی در پایان گفت: امیدواریم که خوبی را با دستفروشان برقرار نماییم هرچند تاکنون در این زمینه شاهد همکاری خوب و مناسب این عزیزان در راستای ساماندهی بوده ایم.

 

انتهای پیام/ الف