ایلام بیدار09:03 - 1396/03/23
فرماندار آبدانان خبر داد؛

آغاز مجدد حفر تونل کبیرکوه بعد از چهار ماه وقفه

فرماندار آبدانان گفت: برای انجام حفر بدنه اصلی تونل، شامل دو هزار و 300 متر حفاری و کف برداری 600 میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی وزارت راه و شهرسازی تخصیص یافته است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از  آبدانان خبر "مجید عسگری" فرماندار آبدانان اظهار کرد: کار اجرای این طرح بزرگ ملی به سبب اتمام پیمان و به منظور گذراندن تشریفات اداری و پیمان سپاری قطعه پایانی، از چهار ماه پیش متوقف شده بود که پس از انجام مقدمات قانونی و اجرای مناقصه، پیمانکار جدید آن معین که در ادامه کار حفر آخرین بخش تونل اصلی دوباره از سر گرفته شد.


وی وجود تونل کبیرکوه در توسعه استان ایلام را مهم و متحول کننده توصیف کرد و افزود: برای انجام حفر بدنه اصلی تونل، شامل دو هزار و 300 متر حفاری و کف برداری 600 میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی وزارت راه و شهرسازی تخصیص یافته است.

فرماندار آبدانان اضافه کرد: عملیات اجرایی تونل کبیرکوه از سال 89 به طور رسمی آغاز شده و تاکنون هفت کیلومتر راه دسترسی دو هزار و 500 متر از بدنه و طول اصلی تونل و 120 متر تونل انحرافی از سمت شهرستان آبدانان حفر شده و آخرین قطعه آن نیز به پیمان رفته و اکنون در دست اجرا است.


انتهای پیام/ الف