ایلام بیدار08:52 - 1396/03/23
گزارش؛

آخرین میخ بر تابوت شورای چهارم در دهلران

اتفاقی که در دل تاریکی و به دور از اطلاع رسانی، همچون سال های گذشته این شورا به وقوع پیوست، نشان داد که این شورا همان شورای است که در این سال ها مسیرش به درستی طی نشده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران، شورای اسلامی دور چهارم شهر دهلران به عنوان شورای  استیضاح، شورای پر شهردار و... معروف شده است.

 
شورای شهر به نوعی یک مجلس کوچک به شمار می‌آید. مجلس به معنای واقعی همان مجلس است که در این شورا باید مصوبات و تصمیمات آن برابر قانون به مردم اطلاع داده شود.
 
متأسفانه در شورای دور چهارم شهر دهلران اطلاع رسانی به مردم که باعث احترام به آرای آن ها می باشد اصلاً جایگاهی در تفکر این شورا نداشته است و اگر در رسانه ها خبری از شورای شهر دهلران منتشر شده است به اسرار رسانه های این شهر انجام گرفته است.
 
یکی از مهم ترین کارهای شورای شهر انتخاب شهردار است که در این دوره از شورا این انتخاب هر چند ماه یکبار انجام می گرفت و این انتخاب های بدون تدبیر باعث شد تا شهرداری به دلیل عدم برنامه ریزی مدون، با چالش های بزرگی چون عدم پرداخت حقوق کارکنان اداری و خدمات شهری، عدم توجه به فضای سبز و... با نارضایتی شدید مردم از شورا و شهرداری مواجه شود.
 
در طول چهار سال شورای دور چهارم شهر دهلران 5 شهردار و سرپرست سکانداری این مجموعه را در دست گرفته اند که به نوع خود رکورد جدیدی در کشور محسوب می شود.
 
پس از این همه چالش در انتخاب شهردار، شورا در اواخر سال گذشته تصمیم به انتخاب یک شهردار از جنس خود نمود و عیسی رضایی که عضو شورای دور چهارم شهر دهلران بود پس از استعفا سکاندار شهرداری این شهر شد.
 
اینکه عملکرد پنجمین سکانداری شهرداری در دور چهارم شورای شهر دهلران مثبت بوده است یا منفی، قضاوت آن با مردم است اما شاید اولین شهردار در دهلران می باشد که پس از 3 ماه سکانداری، مردم شهر برای تقدیر از شهردار با نصب بنر از وی تقدیر نمودند.
 
همچنین در طول این چهار ماه سکانداری شهرداری توسط عیسی رضایی با وجود خالی بودن حساب شهرداری و بدهی و معوقه حقوق کارکنان اداری و خدمات شهری در زمان تحویل این خرابه به وی، اما همواره خبرهای خوش در رسانه ها به نقل از شهردار جوان دهلرانی به انتشار در آمده است.
 
برخی از این خبرها به شرح ذیل می باشد:
 
فعالیت شهردار جوان و منتشر شدن اخبار امیدوار کننده باعث شد تا قطار از هم گسیخته شورا و شهرداری دهلران دوباره جان تازه ای بگیرد و به ریل امید برگردد و مردم تا حدودی مسیر اشتباه شورای شهر را که در این چهار سال در حال سپری کردن بود آرام آرام به فراموشی بسپارند.
 
اما اتفاقی که در دل تاریکی و به دور از اطلاع رسانی، همچون سال های گذشته این شورا به وقوع پیوست، نشان داد که این شورا همان شورای است که در این سال ها مسیرش به درستی طی نشد و گویا انتخاب این شهردار هم از دستشان در رفته است و الا باید دهلران همان ویرانه می ماند.
 
بر اساس این گزارش؛ اعضای شورای شهر دهلران چند شب پیش در محل اداری شورای شهر جمع شدند تا شهردار از جنس خود را که چهار ماه از سکانداریش بیشتر نمی گذرد و فقط دو ماه از اعتبار شورا مانده است استیضاح کنند.
 
این استیضاح پس از مذاکرات فراوان و پاسخ های شهردار به شورای شهر این بار راه به جایی نبرد و شهردار دهلران همچنان بر صندلی سکانداری ماند اما با توجه به عقبه این شورای محترم نمی توان اطمینان حاصل کرد که در این دو ماه همه چیز به آرامی بگذرد.
 
امید است در این دو ماه که مانده است اعضای شورای شهر دهلران که در دید مردم عملکردی بسیار ضعیف داشته اند و هر از چند گاهی داد امام جمعه، فرماندار، دادستان و... را به خاطر مردم در آورده اند، آخرین میخ تابوت شورا را نکوبند تا برای همیشه در ذهن مرد از شورای دور چهارم شهر خاطرات بد تداعی نشود.
 
 
انتهای پیام/ الف