ایلام بیدار08:44 - 1396/03/23
مدیرجهادکشاورزی دره شهر خبرداد؛

درآمد 51 میلیاردی کشاورزان دره شهری از برداشت طالبی

مدیر جهادکشاورزی دره شهر گفت ازبرداشت پنج هزارو 130 تن محصول طالبی مرغوب به ارزش اقتصادی 51 میلیارد . 300 میلیون تا پایان فصل خبر داد.

به گزارشايلام بيدار به نقل از سیمره خبر ، "طیار فیلی" مدیر جهادکشاورزی دره شهر گفت: در سال زراعی جاری 190  هکتار از اراضی مستعد و حاصلخیز این شهرستان به کشت طالبی اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت پنج هزارو 130 تن محصول طالبی مرغوب به ارزش اقتصادی 51 میلیارد . 300 میلیون ریال تولید و روانه بازار مصرف شود.

فیلی افزود: بیش از 190 خانوار کشاورز و بهره بردار از روستاهای بخش مرکزی دره شهر به کشت و تولید این محصول مشغول فعالیت هستند.

 مدیر جهادکشاورزی دره شهر یادآورشد: متوسط برداشت این محصول 25 تن در هر هکتار بوده که علاوه بر تامین نیاز داخلی 85 درصد آن نیز به استانهای همجوار صادر می شود.

فیلی  اراضی حاصلخیز، آب و هوای مناسب، استفاده از ارغام پر محصول، تجربه بالای و دانش فنی بالای کشاورزان و نیز استفاده از توصیه های فنی  کارشناسان جهاد کشاورزی را دلیل مرغوبیت خاص این محصول در دره شهر عنوان کرد.

مدیر جهادکشاورزی دره شهر خاطر نشان کرد: نبود بازار میوه و تره بار در این شهرستان باعث گردیده تا بخشی از سود حاصل از دسترنج کشاورزان عاید واسطه ها و دلالان شود.

برداشت طالبی در شهرستان دره شهر  از نیمه دوم خرداد ماه آغاز و تا پایان تیرماه ادامه دارد.

 

پایان پیام/ الف