ایلام بیدار07:13 - 1396/03/18
گزارش؛

گلایه گاوداران آبدانانی از تخلفات فروش علوفه

عده ای از گاوداران آبدانانی از نحوه توزیع و قیمت های خودسرانه علوفه و کنسانتره در سطح شهرستان گله مندند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازآبدانان خبر، عده ای از گاوداران آبدانانی از نحوه توزیع و قیمت های خودسرانه علوفه و کنسانتره در سطح شهرستان ناراحت هستند.

"علی جعفری" یکی از  این گاوداران به نمایندگی از گاوداران شهرستان در گفتگو با خبرنگار آبدانان خبر گفت: سبوس گندم سهمیه ای که در ساخت کنسانتره مورد استفاده قرار می گیرد توسط عاملین پخش و بعد با قیمت چند برابر به فروش می رسانند.
وی افزود:در سطح شهرستان مغازه های وجود دارد که کیسه های کسانتره  را بدون وزن کردن و با قیمت های دلخواه خود به فروش می رسانند
این گاودار آبدانانی اظهار داشت: بعضی افراد به صورت خودسر مغازه جو فروشی بازگشایی  و جو را  به قیمت ها ونرخ های دلخواه خود به فروش می رسانند و متاسفانه کسی جلوی این سودجیان را نمی گیرد.
وی بیان داشتند: به علت اینکه دخل و خرج  گاو داران با این قیمت های سرسام آور خرید علوفه با هم همخوانی ندارد دامداران هم چاره ای جز فروش دام و مهاجرت به کلان شهرها برای گذراندان زندگی ندارند.
این دامدار آبدانانی تصریح داشت: از مدیریت جهاد کشاورزی ودیگر ادارات مربوطه تقاضا داریم با تخلفات برخورد و از فروش غیر قانونی سهمیه دولتی به مردم جلوگیری کنند.
"عباس پیری"مدیر جهاد کشاورزی آبدانان در گفتگو با خبرنگار آبدانان اظهار داشت:در سطح شهرستان و روستا های تابع عاملین توسط جهاد کشاورزی تعیین شده است.
وی افزود:این عاملین هر کیلو سبوس گندم با احتساب هزینه های حمل ونقل،تخلیه وسود هر کیلو گرم را 6هزار و 150ریال به دامداران به فروش می رسانند.
مدیر جهاد کشاورزی آبدانان تاکید داشت: فروش سبوس بصورت وزنی است واین موضوع بصورت کتبی به عاملین توزیع شهرستان ابلاغ واز فروش به صورت کیسه ای منع شده اند
پیری تصریح داشت: سبوس گندم بصورت آزاد نیز در شهرستان توزیع وبفروش می رسد ،چنانچه مستنداتی دال بر فروش سبوس سهمیه ای وجود دارد به این مدیریت یا اداره تعزیرات حکومتی ارائه ومعرفی تا برابر مقررات قانونی اقدام شود.
وی عنوان داشت: مجوز فروش جو و یا سایر اقلام به عهده جهاد سازندگی  نمی باشد وخرید وفروش جو تابع عرضه وتقاضا بوده ودولت جهت تعادل بازار سالانه اقدام به توزیع جو با قیمت مصوب می نماید.
مدیر جهاد کشاورزی آبدانان گفت:هم اکنون کنسانتره با قیمت هر کیلو گرم 8700 ریال وبه مقدار نا محدود توسط اتحادیه امور عشایری آماده توزیع بین دامداران است.
 پیری بیان داشت: به منظور نظارت وصحت توزیع  از لیست های تحویل سبوس ماهیانه بصورت تصادفی بررسی می شود  ونظارت بر توزیع توسط نماینده اتحادیه دامداران صورت می گیرد.
وی در پایان تاکید داشت: چنانچه عزیزان سوال وابهاماتی دارند بصورت تلفنی ویا حضوری به مراکز جهاد کشاورزی ویا مدیریت شهرستان تماس حاصل یا مراجعه نمایند تا پیگیری لازم صورت پذیرد.

 

انتهای پیام/س