ایلام بیدار09:41 - 1396/03/08
یادداشت؛

اندر حکایت این روزهای موسسه آرمان/ مسئولان واقعیات را به مردم بگویند

وقتی برای یک دستفروش ساده بارها بازرسی،صورت ميگيرد، چگونه است که یک موسسه با این همه گردش مالی سالهاست فعالیت میکند و بانک مرکزی اعلام ميکند فاقد مجوز است؟!

عباس خزلی:: یک بام و دو هواي این کشور همه را به تعجب وا داشته و جالب اینکه این یک بام ودو هوا برای مسئولین و مدیران عادی و شايد هم عین عدالت می دانند.

همه شاهدن و هر روز اين اتفاق می افتد که یک واحد دستفروشي که کل سرمایه اش در چند کارتن پفک و کلوچه خلاصه مي شود و شايدقيمت ریالی آن حتی به صدهزارتومان نرسد بارها توسط اکیپ های مختلف نظارت موردبازرسي قرارمی گیرد و در صورت نداشتن پروانه کسب، اورژانسی پلمپ مي شود؛ انگارکه همین پفک فروش بخت برگشته اقتصادمردم را با مشکل جدی مواجه کرده است.
سالهاست موسسه اي تحت عناوین مختلف که اکنون اسم موسسه آرمان را یدک می کشد در چند استان کشور فعالیت اقتصادی خودرا اغاز و شعبات زیادی را داير و مردم با توجه به اینکه این شعبات را در بهترین نقاط،شهرها دايروتابلو نصب شده باعنوان زيرنظربانک مرکزی حک شده مردم سپرده های خود را در اختيار اين موسسه قرارداده تا با سود حاصله از آن امرار معاش کنند، عده ای از مردم اقدام به فروش وسائل خودازجمله خانه، ماشین وعده ای حاصل سی سال بازنشستگی خود راتقديم این موسسه کرده اند ولی اکنون در بهاي شعبات بسته و پول و سرمایه مردم بر باد رفته و بانک مرکزی هم خود را در برابر سپرده گزاران مسئول نمیداند، هر روز سرمايه گزاران این موسسه در شهرهای مختلف اقدام به تجمع می نمايند و جالب اینکه هیچ مسئولی به میان مردم نمی آید تا حداقل مرحمي بردردهاي این مالباختگان باشد.
حال واقعا این سوال جدی از مسئولین اینکه آیا وقتی برای یک دستفروش ساده بارها بازرسی،صورت ميگيرد و بدون جواز حق فعالیت را به او نميدهند چگونه است که یک موسسه با این همه شعبه و پرسنل و این همه گردش مالی سالهاست فعالیت میکند و بانک مرکزی اعلام ميکند فاقد مجوز است؟!

واقعا چه کس و يا کساني پشت صحنه این فعالیت غیرقانونی هستند و اين موضوع بزرگ که برخی از استانها را تحت الشعاع خود قرارداده است را چه کسانی هدایت میکنند چرا واقعیت به مردم و مالباختگان نمی گوييد البته یک بام و دو هوايي که عرض کردم می شود یک بام چندین هوا؛ امیدواریم که مالباختگان به مال خود برسند و مسئولين هم واقعیت ها را به مردم بگویند.

 

انتهای پیام/س