ایلام بیدار07:50 - 1396/03/06
گزارشی از آزمون استخدامی صندوق کارآفرینی امید؛

آزمونی مبهم در بحبوحه بیکاری

شرکت کنندگان در آزمون صندوق کارآفرینی امید هیچ هزینه پرداخت نکرده اند و حتی تعداد پذیرفه شوندگان و نحوه کار آنان نیز معلوم نیست! این منوال خود سوال های بسیاری را در ذهن ایجاد می کند!

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، این روزها عدم استخدام جوانان شاغل و تحصیل کرده برای کشور به معضلی مهم تبدیل شده، به ندرت می توان یافت خانواده ای را که حداقل یک جوان تحصیل کرده بیکار در آن نباشد.

از طرفی دیگر ساختار بازار کار ایران به شکلی است که فضا برای اشتغال افراد دارای تحصیلات عالی مناسب نیست و مشاغل موجود نیز عمدتا با نیروی کار غیر تحصیلکرده سازگار است.

در برنامه ششم برای جذب جویندگان کار و اشتغال فارغ التحصیلان، طرح کارورزی پیش بینی شده است که فارغ التحصیلان در این طرح به مدت یک سال کارورزی می‌کنند و علاوه بر دریافت مبلغی به عنوان حق الزحمه تحت پوشش بیمه حوادث قرار می‌گیرند.

هم اکنون بخش قابل توجهی از فارغ التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت لازم برای ورود به فضای کسب و کار هستند که اجرای این طرح می‌تواند در تطبیق تحصیلکردگان با ویژگی‌های کسب و کار و حل معضل بیکاری نقش بسزایی داشته باشد.

این مشکل بزرگ قطعا متوجه استان ایلام شده است و تعداد زیادی از جوانان ایلامی نیز با این معضل دست و پنجه نرم می کنند.

با توجه به این موضوع اما هر از گاهی تعدادی آزمون استخدامی برای جذب نیرو برگزارمی شود اما همین آزمون ها نیز مشکلات بسیاری را در بر دارد یکی از این آزمون ها که حواشی را در پی دارد آزمون استخدامی صندوق کار آفرینی امید در استان ایلام است که قرار بوده است آزمون استخدامی آن در روز سه شنبه هفته گذشته انجام گیرد اما به روز جمعه این هفته موکول شده است.

در روزهای اخیر آزمون استخدامی بیمارستان شهدای زاگرس برگزار شد که هزینه دریافتی آن تقریبا دو برابر نرمال آزمون های استخدامی بود و جای تعجب داشت؛ اما برای شرکت کنندگان در آزمون صندوق کارآفرینی امید هیچ هزینه دریافتی در نظر گرفته نشده است و حتی تعداد پذیرفه شوندگان و نحوه کار آنان نیز معلوم نیست!
این منوال خود سوال های بسیاری را در ذهن ایجاد می کند!

با توجه به شکایت های شرکت کنندگان این آزمون در خصوص حواشی پیش آمده ایلام رصد این موضوعات را پیگیری کرده است.

"جعفرشرف خانی" مدیر کل صندوق کارآفرینی امید در این خصوص به ایلام‌رصد گفت:دلیل تعویق آزمون استخدامی از روز سه شنبه هفته قبل به روز جمعه عدم‌صدور کارت برای شرکت کنندگان است.

شرفخانی اظهارکرد: دلیلی برای اعتراض شرکت کنندگان وجود ندارد، شاید میتوان گفت این فرصت ایجاد شده وقت بیشتری را برای مطالعه در دسترس قرار داده است.

وی افزود: روز جمعه آزمون برگزار می شود و نتایج آن در روز شنبه اعلام‌خواهد شد.

انتهای پیام/ الف