ایلام بیدار14:15 - 1396/02/29
رئیس حوزه انتخابات دهلران؛

نیازی به اطلاع رسانی انتخابات نداریم

در حالی که تمامی ظرفیت های رسانه ای داخلی و خارجی برای انعکاس حماسه بزرگ انتخابات ایران محیا شده است، پوشش حضور مردم مرزدار دهلران از نظر فرماندار این شهرستان اهمیتی ندارد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران ، انتخابات مهم ترین رویداد سیاسی در کشورها می باشد و حضور مردم می تواند پایه های آن نظام را محکم تر نماید.

زمانی که حضور مردم در انتخابات یک کشور پرشور باشد نشان از رضایت مندی آنان از وضعیت مطلوب مدیریت آن کشور است.
 
این حضور پرشور را تنها رسانه ها می توانند  از حصار شعب اخذ رأی خارج کرده و جلوه های ویژه آن را به تمام دنیا مخابره کنند و این اهمیت را رسانه ها به خوبی درک می کنند به طوری که حتی رسانه های کشورهای دیگر برای به تصویر کشیدن این حماسه سیاسی مجوز گرفته و به کشورهایی که در آن ها انتخابات صورت می گیرد اعزام می شوند.
 
کشور ایران به دلیل حضور بالای مردم در انتخابات سبب شده است تا جهانیان در این روز نگاه ویژه ای به کشور ما داشته باشند و زیر ذره بین قرار دهند. حتی کشورهایی که بدخواه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند به دنبال کم جلوه دادن آن هستند که تا کنون نتوانسته اند.
 
دهلران از جمله شهرهایی در کشور است که مردم آن در زمان انتخابات با بصیرت بالایی به پای صندوق های رأی می روند و خبرنگاران هر ساله در زمان انتخابات این صحنه زیبای سیاسی را به تصویر، فیلم و قلم می کشانند.
 
متأسفانه امسال حال و هوای انتخابات برای رسانه های جمعی دهلران طور دیگر در حال رقم خوردن است و این حال و هوا کمی آن ها را سرگردان و متعجب نموده است.
 
اولین اقدام تعجب برانگیز، صدور کارت مجوز تردد انتخابات برای خبرنگاران دهلران بود که ابتدا صادر نشد و با رایزنی ها و مذاکرات، بلاخره فرماندار برای دستور صدور آن قانع شد.
 
پس از صدور کارت تردد متوجه شدیم که نه مکانی برای خبرنگاران در نظر گرفته شده است و نه اینترنت تهیه کرده اند تا خبرنگاران این حماسه سیاسی را به کشور و جهانیان نشان دهند.
 
حسینعلی موسوی- فرماندار دهلران- در این خصوص به خبرنگار ما اظهار کرد:  نقش خبرنگار در انتخابات چیست؟
 
وی افزود: حضور خبرنگار در کنار من و استقرار در ساختمان فرمانداری زمان انتخابات خلاف است.
 
این درحالی است که اکیپ خبرنگاران در وزارت کشور، مرکز اصلی انتخابات مستقر شده اند و به صورت لحظه ای اخبار را مخابره می کنند اما فرماندار دهلران آن را خلاف دانسته است.
 
فرماندار دهلران بیان نمود: من فقط بیرون از فرمانداری مصاحبه می دهم.
 
وی در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه میزان شرکت کننده ها در ساعات اولیه چه میزان است و تعداد عوامل اجرایی چند نفر هستند، ابراز نمود: هیچگونه آماری ارائه نمی دهم.
 
به گزارش نسیم دهلران؛ در وزارت کشور برای خبرنگاران مکان و زیرساخت های اولیه جهت ارسال اخبار تهیه می شود و در استان ها و شهرها نیز به همین منوال می باشد حتی برای خبرنگاران برای رفتن به شعب اخذ رأی وسیله نقلیه نیز تهیه می شود و این روند در سنوات گذشته به خوبی از سوی سایر فرمانداران دهلران رعایت شده است.
 
لازم به ذکر است که تمامی عوامل اجرای و دست اندر کار انتخابات از مزایای مادی انتخابات برخوردارند و فقط قشر خبرنگار می باشد که بدون دست مزد آن هم در روز استراحت برای حفظ نظام و به تصویر کشیدن شور و شعور سیاسی مردم پابه پای مسئولان و دوشادوش مردم از آغازین لحظات شروع این حماسه بزرگ تا آخرین لحظه در صحنه هستند و می مانند.
 
مسئولان زحمت کشی که قدر حضور خبرنگاران را نمی دانند، بدانند که سنگین ترین مسئولیت در انتخابات بر روی دوش خبرنگاران است چرا که علاوه بر رعایت اصل بی طرفی باید در انتقال و انتشار سریع و دقیق اخبار این رویداد عظیم تلاش کنند.
انتهای پیام/ الف