ایلام بیدار15:05 - 1396/02/29
گزارش ایلام بیدار از انتخابات ریاست جمهوری و شوراها

پایان ماراتن انتخابات 96/ میزان مشارکت مردم استان از مرز 75 درصد گذشت

همزمان با سراسر کشور دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراها در ایلام آغاز شد.

به گزارشايلام بيدار، پس از اعلام وزیر کشور صبح امروز مبنی بر آغاز اخذ رأی برای دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، این انتخابات در سطح استان ایلام آغاز شد.

حضور مردم استان ایلام و به خصوص شهر ایلام در همان ساعات آغازین نسبت به سایر انتخابات گذشته بی نظیر بوده است.

شور و شعف مردم در پای صندوق های رای به خوبی هویدا بود و مردم ایلام با حضور خانواده های خود پای صندوق های رای حاضر شدند.

استقبال مردم ایلام از این انتخابات به گونه ای بوده که به گفته خود مردم نسبت به سال انتخابات گذشته در ساعات اولیه حضور چشمگیری داشته است.

از پیر و جوان و زن و مرد و کودک و نوجوان گرفته تا رأی اولی ها؛ افرادی که همراه با سایر خانواده خود به صورت دسته جمعی از صبح امروز پای صندوق های رای حاضر شدند.

تشکر از دست اندرکاران انتخابات

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام پس از شرکت در انتخابات در جمع  خبرنگاران گفت: انتخابات ها شکوه نظام هستند و دشمنان کشور برای آن برنامه ریزی دارند و این اهمیت کار را بیش از پیش نشان می دهد.

وی اظهار کرد: انتخابات برای کشور سرنوشت ساز بوده و مردم با شرکت خود در سرنوشت خود و کشور شریک می شوند.

امام جمعه ایلام افزود: انتخابات از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده چون مردم با انتخاب مناسب کشور را برای چهار سال بیمه می کنند.
حجت الاسلام لطفی از دست اندرکاران در روند انتخابات اعم از هیات های اجرای ، نظارت و ... تقدیر و تشکر کرد.

سردار "نورعلی یاری"، فرمانده انتظامی استان ایلام گفت : عوامل برگزاری انتخابات برای برگزاری  سالم و آرام این فرآیند مهم ملی، همه توان خود را بکار گرفته اند.

وی با مثبت ارزیابی کردن روند کارها برای برگزاری انتخابات در استان ایلام اظهار کرد : مشارکت مردم در انتخابات مستلزم بستر سازی نظم و امنیت مطلوب توسط دستگاه های امنیتی و انتظامی است.
به گفته وی، بخش مهم و خطیری از این مسئولیت بر عهده ناجا است که در سطح استان از ماه ها قبل، برنامه ریزی برای تحقق این موضوع در جلسات کارشناسی و با هماهنگی دیگر دستگاه های مسئول انجام شده است.
سردار یاری افزود :  پلیس استان قبل، حین و بعد از انتخابات با بهره‌گیری از تمام توان خود ضمن تامین نظم و امنیت انتخابات با هرگونه فعالیت‌های مغایر با آرامش و تخلفات احتمالی در چارچوب قانون برخورد خواهد کرد.
وی تاکید کرد: ماموریت پلیس ایجاد بستری آرام و امن برای برگزاری انتخابات و زمینه سازی برای مشارکت حداکثری مردم است و در استان ایلام تاکنون از ناامنی و اختلال در شعب اخذ رای گزارشی نشده و امنیت کامل در شعب اخذ رای حاکم است.
سردار یاری با بیان اینکه مردم فهیم ایران اسلامی با رعایت قانون و نظم در انتخابات حضور خواهند یافت، گفت: مردم در ساعات اولیه در شعب اخذ رای حضور یابند و رای گیری را به ساعات پایانی موکول نکنند تا با ازدحام و شلوغی مواجه نشوند.
فرمانده انتظامی استان ایلام همچنین طرفداران نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را به صحه صدر، پایبندی به قانون و مقررات و منشور اخلاقی دعوت کرد.

هیچ گونه مشکل امنیتی در مراحل انتخابات وجود ندارد

سردار "سیدصادق حسینی"، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایلام بیدار گفت: رهبر انقلاب اسلامی از همان ابتدای پیروزی انقلاب برای تشکیل ساختار نظام به آرا عمومی مراجعه کرد و این روند همچنان ادامه دارد و مردم در صحنه های حساس با حضور خود در پای صندوق های رای نه تنها سرنوشت ساز شده اند بلکه موجب پیشرفت کشور نیز هستند.

وی با بیان اینکه مردم پیروز اصلی این میدان هستند افزود: مردم با حضور پرشور خود باید با انتخاب فرد اصلح و شایسته از امنیت کشور دفاع کنند.
سردار حسینی تاکید کرد: با توجه به حجم بالای مسئولیت نیروی انتظامی در حفظ امنیت شهرها ، مرزها و اقصی نقاط کشور بسیج و سپاه نیز در کنار نیروی انتظامی مامور حفظ امنیت انتخابات هستند.
حسینی یادآور شد: هیچ مشکل و مسئله امنیتی در مراحل مختلف انتخابات وجود نداشته و با همکاری مطلوب نیروهای امنیتی و انتظامی ستادهای انتخاباتی و مردم مشکل ویژه امنیتی گزارش نشده و شاهد انضباط مناسبی در شعب اخذ رای هستیم.
وی ضمن توصیه به مردم برای حضور گسترده در پای صندوق های رای گفت: تاکید ما این است که مردم از تمام روز و زمان مقرر برای رای دادن استفاده کنند و رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند تا ما شاهد برگزاری مطلوب تر و آرام تر انتخابات در سراسر کشور باشیم و امیدواریم همانطور که مردم در زمان تبلیغات همکاری مطلوبی با ما داشتند در زمان اخذ رای نیز این همکاری را ادامه دهند.

بیش از 30 درصد واجدین شرایط رأی در استان ایلام در انتخابات شرکت کردند

تا ظهر جمعه بیش از 30 درصد واجدین شرایط رای دادن در این استان آرای خود را در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به صندوق ها انداختند که به نسبت انتخابات دوره قبل و انتخابات مجلس در سال 944 بیشتر است.

 دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعتی پیش به صورت همزمان در سراسر کشور در حال برگزاری است. 

این انتخابات در 25 شهر و 368 روستای استان ایلام با جمعیت 580 هزار نفر برگزار می شود. 
425 هزار نفر از جمعیت استان ایلام واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و شهرستان ایلام بیشترین و شهرستان سیروان کمترین تعداد واجدین شرایط را دارند. 

مشارکت هفت هزار و 500 نفری مردم ملکشاهی در انتخابات

تا ساعت 16 امروز(جمعه) بیش از هفت هزار و 500 نفر از مردم شهرستان ملکشاهی  آراء خود را به صندوق های اخذ رای انداختند.

میزان مشارکت مردم استان ایلام از مرز 40 درصد گذشت

یکصد و 70 هزار تعرفه رأی تا ساعت 15 در شعب اخذ رأی استان ایلام مصرف شد و مشارکت مردم استان ایلام در انتخابات از مرز 40 درصد فراتر رفت.

بیش از 23 هزار مهرانی واجد شرایط شرکت در انتخابات

 از جمعیت 29 هزار و 807 نفری مهران  ، بیش از 23هزار نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا هستند.

رئیس حوزه انتخابات دهلران: نیازی به اطلاع رسانی انتخابات نداریم! / هیچگونه آماری ارائه نمیدهم!

در حالی که تمامی ظرفیت های رسانه ای داخلی و خارجی برای انعکاس حماسه بزرگ انتخابات ایران محیا شده است، پوشش حضور مردم مرزدار دهلران از نظر فرماندار این شهرستان اهمیتی ندارد.

 حسینعلی موسوی گفت: نقش خبرنگار در انتخابات چیست؟
وی افزود: حضور خبرنگار در کنار من و استقرار در ساختمان فرمانداری زمان انتخابات خلاف است.
این درحالی است که اکیپ خبرنگاران در وزارت کشور، مرکز اصلی انتخابات مستقر شده اند و به صورت لحظه ای اخبار را مخابره می کنند اما فرماندار دهلران آن را خلاف دانسته است.
فرماندار دهلران بیان نمود: من فقط بیرون از فرمانداری مصاحبه می دهم.
وی در پاسخ  به سوالی مبنی بر اینکه میزان شرکت کننده ها در ساعات اولیه چه میزان است و تعداد عوامل اجرایی چند نفر هستند، تاکید کرد: هیچگونه آماری ارائه نمیدهم.
میزان مشارکت مردم استان ایلام به 50 درصد رسید
میزان مشارکت مردم ایلام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا به 50 درصد رسید و پیش بینی می شود که تا مرز 75 درصد پیش برود.

تمدید دوساعته انتخابات

ستاد انتخابات وزارت کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد به دلیل استقبال گسترده مردم و باتوجه به شلوغی مراکز اخذ رای، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای شهر و روستا تا ساعت 20 امشب تمدید شد.

استقبال پرشور مردم در مراکز اخذ رای همچنان ادامه دارد

باگذشت بیش از 10 ساعت از آغاز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی همچنان شاهد استقبال پرشور مردم برای شرکت در انتخابات هستیم و هر لحظه به تعداد شرکت کنندگان در انتخابات در ایلام افزوده می شود.

مشکل تهویه هوا بلای جان مراجعه کنندگان و عوامل اجرایی انتخابات در ایلام

یکی از عوامل اجرایی انتخابات شهر ایلام در تماس با ایلام بیدار از وضعیت بد و نامناسب تهویه هوا در مدارسی که بعنوان شعب اخذ رأی تعیین شده اند خبر داد.

به گفته این شخص نبود سیستم سرمایشی و اکتفا به پنکه هوایی در این مدارس روند اخذ رأی را برای مردم و البته عوامل اجرایی با مشکل مواجه و باعث کلافگی شدید آنها شده است.

تنش انتخاباتی در دانشگاه ایلام/ حکایت دانشجویانی که پشت درهای بسته ماندند

عصر امروز تعدادی از دانشجویان دانشگاه ایلام به عدم رأی گیری از آنها با تجمع پشت درب محل اخذ رأی اعتراض خود را نشان دادند.

مشارکت مردم ایلام در انتخابات از مرز 75 درصد گذشت

از ابتدای فرآیند رای گیری تا ساعت 23 امشب، بیش از 325 هزار نفر از مردم این استان در انتخابات شرکت کرده اند که معادل 75 درصد واجدین شرایط است؛ 

زمان اخذ رأی از رأی‌دهندگان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ساعت 24 به پایان رسید.

 

انتهای پیام/س