ایلام بیدار07:20 - 1396/02/28
شریعتمداری:

ترساندن مردم از «سایه جنگ» نیاز آمریکاست/ آمریکا در ایران به دولتی نیاز دارد که ضرورت مقابله با تکفیری‌ها را انکار کند

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه ترساندن مردم از سایه جنگ نیاز آمریکاست، گفت:آمریکا مقابله نظامی با ایران را به تروریست های تکفیری واگذار کرده/ آمریکا در ایران به دولتی نیاز دارد که ضرورت مقابله با تکفیری‌ها را انکار کند.

به گزارشايلام بيدار، "حسین شریعتمداری"، مدیر مسئول روزنامه کیهان  گفت : اوباما در سال 2009 رسما اعلام کرده بود که آمریکا توان ورود مستقیم به جنگ در منطقه را ندارد و تامین اهداف خود را باید به هم پیمانان منطقه ای خود بسپارد یعنی همان جنگ نیابتی ( proxy war ) که دقیقا از همان سال 2009 و با خارج کردن نیروهای نظامی آمریکا از عراق آغاز شد .

وی افزود: در همان سال و با هدف زمینه‌سازی برای جنگ نیابتی، هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا به 112 کشور سفر کرد تا دولت های این کشورها را وادار به پذیرش داعش کند( اعتراف کلینتون در کتاب خاطراتش با عنوان “ انتخاب سخت hard choice “) و در پی آن تکفیری‌ها شکل گرفتند که مورد حمایت مستقیم اسرائیل، آل سعود،قطر، ترکیه و سایر هم‌پیمانان آمریکا در منطقه بودند.

شریعتمداری ادامه داد: اگر این واقعیات قابل انکار نباشد که نیست و همه اسناد موجود به آن دلالت دارند، به آسانی و بدون کمترین تردیدی می‌توان نتیجه گرفت که اولا آمریکا توان حمله نظامی به ایران را ندارد، ثانیا مقابله نظامی با ایران اسلامی را به تروریست های تکفیری و کشورهای حامی آن واگذار کرده است و ثالثا که مهمتر از دو محور قبلی است باید ملت را از سایه جنگ بترساند یعنی همان ادعای همیشگی که «گزینه جنگ روی میز است» !! و رابعا؛ برای تن دادن مردم به امتیازاتی که می‌خواهد باید اقتصاد ایران و مخصوصا معیشت مردم را به مرزهای غیرقابل تحمل بکشاند.

وی خاطرنشان کرد: حالا با یک حساب منطقی و ساده می توان نتیجه گرفت که آمریکا در ایران به جریان و دولتی نیاز دارد که روی سه‌گزاره یاد شده تاکید بورزد؛ اول آنکه توان و قدرت آمریکا را غیرقابل مقابله بداند و مثلا اعلام کند آمریکا با یک بمب می‌تواند همه تاسیسات نظامی کشورمان را نابود کند و در همان حال تجهیزات نظامی کشورمان از جمله صنایع موشکی را غیر ضروری بداند! دوم اینکه ضرورت مقابله با تروریست های تکفیری را که نیاز کشورمان برای تامین امنیت خودمان است، انکار کند و اقدام رزمندگان پاکباز اسلام در متوقف کردن حرکت تروریست‌ها در آن سوی مرزها را تنش آفرینی قلمداد کند و یا مقابله 38 ساله با تروریست‌ها را خشونت آفرینی نظام معرفی نماید و سومین نیاز مبرم آمریکا را که ترساندن مردم از سایه جنگ است، تامین کند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه ادامه داد: این جریان سیاسی اگر دولت را در دست بگیرد بی تردید آمریکا را به زورگوئی روز افزون ترغیب می‌کند، زمینه های باز شدن پای تروریست های تکفیری و داعش را به کشور را فراهم میکند، راه های گشایش اقتصادی را به بهانه های مختلف و از جمله سپردن امتیازات اقتصادی به بیگانگان می بندد و برای تحقق همه این مراحل بیش از هر چیز مردم را از سایه جنگ می ترساند .

مدیر مسئول کیهان تصریح کرد: حمله پی در پی این جریان به سپاه و بسیج و مدافعان حرم و تحقیر توان تولید داخلی و سپردن پروژه های اقتصادی به بیگانگان و ده‌ها نمونه مشابه دیگر در این چارچوب قابل ارزیابی است.
این جریان از کلان سرمایه داران و مرفهین بی‌دردی تشکیل شده که در هر حالت زندگی اشرافی خود را ترک نمی‌کنند و در بد حادثه به آن سوی مرزها می گریزند .

انتهای پیام/ الف