ایلام بیدار07:20 - 1396/02/23
گزارش؛

کلنگی که28 ماه بر زمین مانده / خلف وعده مسئولان در ساخت هتل چهار ستاره مهران

دیماه سال 93 با حضور استاندار ایلام و رئیس حج و زیارت کشور کلنگ احداث هتل چهار ستاره زائران در مهران به زمین زده شد اما با گذشت 28 ماه هنوز خبری از این وعده مسئولان نیست.

به گزارشايلام بيداربه نقل از آوای مهران در حالی قرار بود این هتل چهار ستاره برای حل مشکل اسکان زائران در شهرستان مرزی مهران ساخته شود هر روز وعده ای برای احداث این هتل اعلام شد ولی در عمل هیچ خبری از هتل نیست.

در سالهای گذشته مسئولان حج و زیارت کشور قول ساخت یک هتل در شهر مهران برای حل مشکلات اسکان زائران را دادند و این طرح نیز کلنگ زنی شد، کلنگ زنی که فقط تصاویر آن فعلا موجود است و خبری از پا گرفتن خود هتل نیست.

بنابر گفته مسئولان در حاشیه مراسم کلنگ زنی این هتل در دیماه سال 93، این پروژه در چهار فاز انجام می‌شود که فاز نخست آن 18 ماه طول می‌کشد و در پایان فاز نخست یک هزار و 500 نفر ظرفیت دارد.

حتی اعتباری که برای شروع کار فاز نخست این پروژه در نظر گرفته شده  30 میلیارد تومان بود که بخش خصوصی آن را انجام می دهد و ۲۰ درصد از آن توسط یک شرکت زیرمجموعه حج و زیارت انجام می شود.

نزدیک به هفت ماهی از کلنگ زنی هتل مهران نگذشته بود و مردم منتظر اعلام پیشرفت فیزیکی کار بودند که سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با یکی برنامه های رسانه ملی عنوان کرد: هنوز زمین برای ساخت این هتل آماده نشده است.

وی گفت: به دلیل اینکه زمین ساخت این هتل از اراضی کشاورزی است باید مراحل قانونی واگذاری خود را سپری کند.

تیرماه ۹۴؛ زمین برای هتل مشخص شد

به رغم این اظهارات مسئولان سازمان حج و زیارت تنها چند روز بعد مسئولان مهران با رد مشکل زمین هتل در گفتگو با رسانه ها اعلام کردند: در بحث ساخت هتل باید اعلام کنم که زمین برای ساخت این مرکز اقامتی از سوی فرمانداری مهران آماده شده ولی به رغم کلنگ زنی هنوز متولی و سرمایه گذار پای کار نیامده است.

آنان تاکید داشتند مجموعه مسئولان شهرستان در بهترین نقطه شهر مهران برای ارائه زمین رایگان اقدام کرده اند و از هرگونه سرمایه گذاری در شهرستان به طوری جدی حمایت می کنیم.

شهریورماه ۹۴؛ آب و برق را تامین کنید تا هتل بسازیم

کشمکش میان مسئولان ملی و استانی در حالی ادامه داشت که شهریور ماه سال گذشته و طی سفر رئیس سازمان حج و زیارت برای تودبع و معارفه مدیر حج و زیارت استان ایلام اظهارات دیگری مطرح کرد.

وی در بازدید از مرز مهران اظهار کرد: قصد داریم هتلی در شان زائر اباعبدالله الحسین(ع) در این شهرستان مرزی احداث کنیم و اکنون آمادگی کامل داریم در صورت تامین آب و برق کارگاهی آن، از همین فردا عملیات عملیات اجرایی هتل را آغاز می کنیم.

28 ماه است هنوز حرف و وعده و زمان گذشت

این اظهارات مسئولان در حالیست که تاکنون همه چیز در مورد این هتل چهار ستاره روی کاغذ و متن اخبار باقی مانده است، پروژه ای که دی ماه سال 93 کلنگ زنی شده و قرار بوده فاز اول آن تا اربعین سال 94 به بهره برداری برسد.

ممیز رییس سابق حج و زیارت استان ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار ما علت عملی نشدن ساخت هتل در مهران را درخواست 70 درصدی شرکت های خصوصی برای دراخیار داشتن هتل می داند.

وی می گوید: چون این هتل ساخت آن را به شرکت های خصوصی واگذار می کنیم آنان برای ساخت آن پیشنهاد می دهند 70 درصد درآمدهای هتل را خود ببرند و برای هر تخت جهت مسافران 30 دلار پیشنهاد می کنند که رقمی نجومی است.

ممیز تاکید کرد: قرار بود شرکت های خصوصی به پای کار آیند اما تا سال گذشته خبری از آنان نبود.

شهرستان مرزی مهران در اربعین سال گذشته میزبان میلیون ها زائر بود و مردم با مشکلات کمبود مکان برای اسکان مواجه بودند، و حالا پروژه ای به این مهمی با بهانه تراشی های مختلف از ساخت آن سر باز زده می شود.

 

 

انتهای پیام/ الف