ایلام بیدار09:05 - 1396/02/21
یادداشت مدیرمسئول:

مناظرات ؛ فرصتی برای جذب آرای خاکستری

مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری فرصتی را پیش می آورد که هریک از طرفین با اعلام مناسب برنامه ها ، آرای خاکستری مردم را جذب کنند.

سید کاظم افضلی نژاد در یادداشتی نوشت:: آنچه که در انتخابات ایران مهم بنظر می رسد انتخاب آزاد برای همه مردم است تا جایی که امام خمینی میفرمایند میزان رای ملت است و این یعنی همه کرسی ها در جمهوری اسلامی ایران براساس دموکراسی و مردم سالاری صاحبان خود را میشناسند.

در این راستا بسیاری از مردم فارغ از حزب و جناح های سیاسی به دنبال انتخاب نامزدهای اصلحی هستند که با دردهایشان آشنا باشد و درمیان مردم زندگی کرده و خود را از همه مردم بداند تا بتواند با درک صحیحی از تمام مشکلات در تمامی حوزه ها هم معیشت مردم را بهبود بخشد و هم بتواند در راستای نشاط آفرینی برای جامعه گام بردارد  و علاوه بر این، اقتدار ایران را در تمامی صحنه های بین المللی و جهانی حفظ کند و بتواند حقوق ملت و شان ایران اسلامی را در برابر جهان و بویژه سلطه گران با قدرت خاصه ایرانی اسلامی حفظ و جایگاه ایرانیان را ارتقا بخشد .

هر دولت مستقر باید در کنار ضعف ها و کمبود هایی که دارد دارای نکات مثبتی در پرونده خود نیز باشد که برای مردم قابل لمس بوده و در زندگی روزمره آن ها بتواند تغیراتی ایجاد کند.

آنچه در دولت یازدهم قابل ملاحظه بود تاکید و تمرکز سردمداران دولتی بر سیاست خارجی و بویژه برجامی که حاصلی نیز برای مردم نداشت و غفلت از وضعیت داخل کشور و رکود و تورم و اشتغال و اقتصاد بود تا جایی که شاهد فشارهایی طاقت فرسا برزندگی و معیشت مردم بودیم که تحمل این فشارها جز برای ملت مقاوم ایران امکانپذیر نبود.

اما آنچه در بحبوحه انتخابات مهم بنظر می رسد برگزاری مناظرات انتخاباتی بین نامزدهای انتخابات است که هر نامزدی با ارائه برنامه های خود و نقد عملکرد و ضعف های دیگر نامزدها سعی در پیشی گرفتن از نامزد دیگر برای جمع کردن آرای خاکستری هستند که منتظرند در این مناظره ها با شناختن فرد اصلح و صادق و مردمی به سمت وی ذروی بیاورند.

تا امروز شاهد برگزاری دو مناظره اجتماعی و سیاسی ، فرهنگی بودیم که کاندیداها بصورت دو گروه از دو طیف جناحی به مناظره پرداختند در این مناظرات شاهد بی صداقتی ها و آمارهای اشتباه از سوی دولتی ها و رونمایی از مستنداتی از سوی قالیباف و رییسی بودیم و جهانگیری نیز که ابتدا بعنوان یک نامزد مستقل خود را معرفی کرده بود و در مناظره اول نیز تا حدودی این موضوع را نشان می داد اما در مناظره دوم با تردید و کنترل بیشتر، فقط با خواندن انشای از قبل نوشته شده خود را با عنوان کاندید پوششی معرفی کرد ، نقشی که از همان ابتدا مشخص بود.

درکنار این موضوعات غافلگیری مردم از سوالات و انتقادهای میرسلیم بود که فراتر از مناظره اول بود و انتقادهایی به دولت داشت که در پاسخ سوالات فقط شاهد خنده هایی هرچند از سر بی جوابی از سوی دولتی ها بودیم.

اما آن مناظره ای که مردم منتظر آن هستند و بیشتر رای های خاکستری در این مناظره سمت و سوی خود را مشخص می کنند مناظره ای است که با زندگی و معیشت مردم سرو کار دارد و آن مناظره اقتصادی است.

در این مناظره که گویا با این وضعیت اسفبار معیشتی و اقتصادی مردم و آمار بالای بیکاری جوانان دست دولتی ها را خالی نشان می دهد و ملاک بیشتر مردم برای انتخابات  نیز هست و با پیشنهادی که از سوی محمد باقر قالیباف مبنی بر ارائه لیست اموال نامزدها در این مناظره داده شده است همه منتظرند تا ببینند که مسئولان دولت یازدهم چه برنامه و مستنداتی برای دفاع از کارنامه تقریبا خالی خود در مبحث اقتصادی دارند و چه توجیهی برای فیش های نجومیو اختلاس های چند هزار میلیاردی خود در منظر ملت ایران دارند و آیا حاضر به ارائه لیست اموال خود به ملت ایران هستند یا نه؟

انتهای پیام/ی