ایلام بیدار07:28 - 1396/02/21
در سایه غفلت مسئولان صورت می گیرد؛

حرکت چراغ خاموش مسافرکش‌های شخصی در ایوان

جمعی از تاکسی داران شهر ایوان از وجود مسافرکش های شخصی گلایه منداند و خواستار پیگیری مشکلاتشان از سوی مسئولین هستند.

به گزارشايلام بيدار، به نقل از  جویزر ،فرهنگ، جزء لاینفک زندگی شهری و نظم و انضباط از الزامات زندگی در شهر است و با انجام کارهای اثربخش و قابل اندازه گیری می بایست در مسیر فرهنگ سازی در شهر و انتظام بخشی به جامعه حرکت کنیم.

فراهم کردن بستری مناسب برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیازمند فرهنگ سازی است که با برنامه ریزی در حوزه مدیریت فرهنگی و اجتماعی میسر می شود و می تواند نقش بسزایی در بهبود چالش‌های اقتصاد، انرژی و محیط‌ زیست باشد و کیفیت بهتری از زندگی برای ما به ارمغان آورد.

یکی از چالش های مهم حمل‌و‌نقل در شهر به مسافربرها با خودروهای شخصی مربوط می شود که شاید یکی از دلایل آن به نظارت سطحی در این خصوص بازگردد،اما اینکه واقعا چه کسی مسئوول نظارت بر این افزایش قارچ گونه مسافربرهای شخصی است به ابهامی بزرگ برای همه تبدیل شده است.  

چندی است که تعدادی از تاکسیداران شهر ایوان طی تماس هایی که با این پایگاه خبری صورت داده اند خواستار بررسی و وپیگیری مشکلاتشان شده اند که در این راستا خبرنگار  اجتماعی پایگاه خبری به سراغ یکی از تاکسیداران رفته است و موضوع را پیگیر شده است.

"ویسی"؛ یکی از تاکسیداران شهر ایوان در گفتگو با خبر نگارما گفت:خوشبختانه شهر ایوان از لحاظ ناوگان تاکسی در وضعیت خوبی قرار دارد ودر زمینه حمل مسافر با مشکلی روبرو نمی باشند امامشکلی که وجود دارد وجود مسافر کش های شخصی است که در سطح شهر جولان می دهند .

ویسی اظهار کرد : اکثرتاکسیداران  متأهل، مستأجر و داری چند فرزند هستیم و هیچ درآمد دیگری نداریم و تمام فصول سال مشغول به خدمت رسانی هستیم، بنابراین از مسئولان انتظار حمایت بیشتر و جلوگیری از ورود افراد بدون مجوز که گاهی جان مسافران را به مخاطره می‌اندازند را داریم.

وی افزود :عدم نظارت بر وضعیت مسافرکش های شهری و اقدام رانندگان شخصی نسبت به جابه‌جایی مسافران علاوه بر نداشتن بیمه مسافربری و به خطر انداختن جان مسافران، باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای خود رانندگان شخصی می‌شود.

ویسی ادامه داد:هزینه های دریافتی جابجایی مسافران طبق نرخ نامه سازمان تاکسی رانی انجام می‌شود، اما رانندگان وسیله نقلیه شخصی با هر قیمت و نرخ نامه اقدام به جابه جایی مسافران می‌کنند،که این خود جفا در حق مردم است.

وی در پایان گفت:،اگر تاکسی را با ماشین شخصی عوض کنم در این شهر راحت‌تر می‌توانم کسب درآمد کنم، وعوارضی هم به تاکسیرانی پرداخت  نمی کنم ووقتی خودروهای شخصی به راحتی در این شهر کار می‌کنند، ولی برای تاکسی این همه قانون و الزامات وجود دارد، به چه دلیل باید این محدودیت‌ها را تحمل کنیم؟!

در این راستا خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری جویزر به سراغ "حجت اله ایمانی "؛مسئول واحد تاکسیرانی شهرداری ایوان،رفته و موضوع را پیگیری نموده است.

حجت اله ایمانی گفت: گشت واحد تاکسیرانی شهر ایوان با بهره گیری از یک دستگاه تاکسی درون شهری که به صورت افتخاری با این واحد در شیفت صبح همکاری می کند بر تمام فعالیت مسافرکش های شخصی نظارت می کند و چنانچه خودرویی شخصی در سطح شهر اقدام به جابجایی مسافر نماید طبق قوانین باوی برخورد خواهد شد.

ایمانی اظهار کرد:هرچندقبول داریم که مشکلاتی در سطح شهر در رابطه با وجود مسافر کش های شخصی وجود دارد اما واحد تاکسیرانی شهر ایوان بتنهایی نمی تواند به صورت تمام وقت نظارت داشته باشد و این نیازمند همکاری،همیاری  نیروی انتظامی  در راستای اعمال قانون و جریمه این افراد است تا شاید بتوانیم این مشکل را مرتفع نماییم .

وی در پایان از شهروندان خواست که جهت تردد در داخل شهر از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند چرا که چنانچه  با مشکلی روبرو شوند به راحتی می توان پیگیر موضوع بود.

امید است که مشکلات این قشر زحمتکش توسط مسئول مربوطه هرچه سریعتر مرتفع گردد.

انتهای پیام/ الف