ایلام بیدار12:17 - 1396/02/19
یادداشت؛

شاخصه های انتخاب اصلح

مردم افرادی را به عنوان وکیل خود در کسوت شوراهای شهر و روستا انتخاب کنند که از آفت سیادت و ریاست که همانا تکبر و نخوت است حذر و دوری فرمایند.

حمزه فتح الهی::  انتخابات ابزار مشارکت مردم در امور حکومت و به عبارتی رکن اول دموکراسی می باشد.

پرواضح و عیان  است هر چه زمان می گذرد و به سراشیبی منتهی شدن به برگزاری انتخابات نزدیک می شویم و فضای تبلیغات کاندیداها نقل هر مجلسی می شود.

در این بازه ی زمانی تا شروع انتخابات حسن خلق ها؛بوق زدن ها؛حرمت گرفتن ها؛تواضع ها ؛خوش رو شدن ها و کلا فضایل اخلاقی توسط کاندیداها به اوج خود می رسد و همچنین کاندیداهایی که از تمکن و قدرت مالی نسبتا خوبی  برخوردارند وقیحانه و بی شرمانه پدیده شوم خرید آرا را برای رسیدن به منافع و مطامعشان به  میان می اورند که به زعم صاحب نظران و کارشناسان توهینی به شعور و منش سیاسی هر انسانی است.

افرادی که با هدف خدمت  کردن که از ان به عنوان برترین و بالاترین سعادت تعبیر شده  پای در این آوردگاه وکارزار می گذراند نیازی به بوق زدن ها و تبلیغات چهره به چهره ندارند.

بحمدالله فضای مجازی به مثابه ی دهکده ای جهانیست که شرق و غرب و شمال و جنوب را به هم وصل می کند؛ کاندیداها و حامیانشان با تشکیل تالار های بحث و گفت و گو و ارایه برنامه ها و اهدافشان از این فضا استفاده کنند بهتر و کم هزینه تر است.

الحمدلله شعور و درک سیاسی مردم ما بسیار بالاست همچنین رزومه کاندیداها نیز مبرهن و آشکار است لذا می طلبد به افرادی اعتماد شود که در کنار سواد آکادمیک؛ مطالبه گر؛صادق ؛جسور و شجاع باشند.

مبنا توانمندی باشد نه طایفه گرایی چرا که سم مهلک طایفه گرایی ما را سالها به قهقرا خواهد کشانید و نوک پیکان محرومیت ها؛نواقص ها و مشکلات را باز هم به سوی مردممان متمایل خواهد کرد.

می طلبد به افرادی اعتماد کنید که مطالبه گر باشند نه ایستا چرا که افراد ایستا صرفا دغدغه ی افراد و طایفه ی خود را دارند نه قاطبه و عامه مردم. در این فضای ایستایی ؛جمود و سکون است که افراد رذل؛بی لیاقت ؛بی تفاوت و بی مسئولیت دور هم جمع شده و به ریش ما می خندند در حالیکه افراد مطالبه گر روح نشاط ؛امید ؛پویایی؛تغییر؛تحرک و بالندگی را إحیا کرده و بلاشک ما را به آن آرمان شهری که همه ی ملت ها ارزویش را دارند می رسانند.

در پایان امیدواریم افرادی به عنوان وکیل مردم در کسوت شوراهای شهر و روستا انتخاب گردند که همیشه در اذهان خود مروری داشته باشند که چگونه و با سرانگشتان رنگی شده چه کسانی توانستند بر اریکه ی قدرت بنشینند باشد که به اندازه سر سوزنی هم که شده است از آفت سیادت و ریاست که همانا تکبر و نخوت است حذر و دوری فرمایند.

انتهای پیام/ی