ایلام بیدار08:23 - 1396/02/19
گزارش؛

وقتی مردم شترسواری را بر ماشین سواری ترجیح می دهند/ وضعیت نامناسب راه های درون شهری آبدانان

یکی از شهروندان آبدانانی گفت: با وجود چنین آسفالت نامرغوبی شترسواری در بیابان را بر ماشین سواری در خیابانهای شهر آبدانان ترجیح میدهم.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازآبدانان خبر، آسفالت مناسب معابر شهری از مهمترین ویژگیهایی است که یک شهر را از سایر شهرها متمایز می سازد.


یکی از معضلاتی که سالها مردم شهرستان آبدانان را آزار می دهد وجود چاله چوله های خیابانهاست كه هر روز هم اضافه می شوند و وجود آن ظاهرا برای مسئولین جا افتاده و جز لاینفک خیابانهای شهر شده است.

خیلی از خیابانهای سطح شهر بجای سطحی صاف و یکدست، پستی و بلندی دارد. در قسمتی از خیابان هم آسفالت کنده شده و یا کمی جلوتر آنقدر آسفالت روی قسمتی از خیابان ریخته اند که شبیه دست اندازی بزرگ و بلند برای خودروها شده است چاله هایی که گویی با تمام قدرت ، پیروزمندانه در جای خود باقی مانده و روی مردم شهر را در این زورآزمایی کم کرده اند. آسفالتهایی پنجاه تکه و وصله شده که موجهای ناخوشایند سطح آسفالت هم به آن اضافه شده و همیشه خاطره ای تلخ در ذهن رانندگان باقی می گذارد!
هنوز قیر سطح معابری که تازه ترمیم شدند خشک نشده که عده ای کلنگ به دست جهت لوله گذاری ، کابل تلفن ، توسعه شبکه و ... به جان دل و روده آسفالت می افتند و شروع به کندن می کنند.

یکی از شهروندان شهر آبدانان می گوید : چاله ای در خیابان شهید موسوی واقع در هزاردر  که بنده به عنوان یک مهمان در شهر آبدانان چند روز پیش در آن سقوط کردم ، هرساله ما نزدیک به چهل هزارتومن  عوارض ماشین پرداخت می کنیم برای اینکه روی جاده ی صاف حرکت کنیم نه چاله چوله!

پیر محمدی شهروند دیگر آبدانانی اظهار داشت: در حال حاضر شهر آبدانان بیشتر به یک روستای بزرگ شباهت دارد تا یک شهر، تنها وجه تمایزش داشتن شهرداری است. 

وی با بیان اینکه اولویت های اساسی شهر  در ابتدا سرو سامان دادن به کوچه ها و خیابان ها است، افزود: کوچه ها و خیابان های تمام شهر که از لحاظ آسفالت متاسفانه وضعیت خوبی نداره و در شان شهری که شهرداری دارد نیست. 

این شهروند آبدانانی تصریح کرد: ضرورت شهر داشتن پیاده رو های استاندارد و مرتب است،اما در شهر آبدانان وقتی در سطح شهر ده متر پیاده روی می کنید چیزی جزءجاده ای پر از چاله چوله مشاهده نمی کنیم.

یکی دیگر از شهروندان گفت: آیا پس از سالها مسئولین شهرداری و شورای شهر برآورد نکرده اند که برای ترمیم و روکش آسفالت معابر شهری چه میزان اعتبار و زمان نیاز است؟ چرا تاکنون با اجرای نهضتهای آسفالت در این خصوص نتیجه قابل توجهی نگرفتیم؟

چه کسی مسئول خسارت وارده به خودروی شهروندان است؟ آیا قانون برای جبران این خسارتها تعریفی ندارد؟ آیا در سال 96 می توانیم امیدوار باشیم که نهضت آسفالت به خیابانهای شهر آبدانان سر و سامانی بدهد؟ 

سبزی دیگر از شهروندان، افزود: ماشین ها داخل خیابان های آبدانان روی آسفالت پر از چاله راه می روند مسئولین حاضر نیستند حتی چاله ها رو پر کنند.

وی افزود : علیرغم انتقاد شهروندان ، چاله چوله های شهر اگر خدای ناکرده حوادث جانی در پی نداشته باشد فواید زیادی دارند از جمله ایجاد اشتغال برای صنوف تعمیرات جلوبندی خودرو،فروشندگان لوازم یدکی، قطعه سازان ،لاستیک فروشان ،صافکاران ، نقاشان و ... و اگر آسفالت از نوع مرغوب درست شود و خیابان ها صاف و هموار باشند، این همه شغل از بین می رود و تعدادی به خیل بیكاران افزوده می شوند.

یکی دیگر از شهروندان نیز معتقد است با وجود چنین آسفالتی نامرغوب شاید بتوان شترسواری در بیابان را بر ماشین سواری در خیابانهای شهر آبدانان ترجیح داد.

علیرغم انتقادات و گلایه های مردم آبدانان از کیفیت نامناسب آسفالت معابر و خسارات وارده به اموال عمومی  و با توجه به وعده های شهرداران و اعضای شورای شهر و نهضت های آسفالتی که اجرا شد هنوز هم  تغییر محسوسی در این خصوص شاهد نبودیم.

بعضی از معابر سطح شهر نیاز به روکش جدید دارند نه لکه گیری ، چرا که چهره آسفالت شهر را زشت و دل رانندگان را پر درد می کنند. آیا روش آسفالت و لکه گیری خیابانها در سطح شهرآبدانان استاندارد است؟

ریختن آسفالت با فرغون و بیل در چاله چوله های شهر و غلتک زدن روی آن دوام دارد؟ 

براستی چرا چاله چوله های معابرشهری آبدانان که مستقیما به اموال عمومی خسارت وارد می کنند جریمه نمی شوند؟

انتهای پیام/ الف