ایلام بیدار07:11 - 1396/02/11
مدیر جهاد کشاورزی ایوان خبر داد؛

افزایش شش برابری کاشت کلزا در ایوان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایوان گفت: سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا در شرستان ایوان 6برابر افزایش یافته است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از  جویزر، "عباس سرتنگی"؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایوان در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد:بیش از 67هکتار از اراضی شهرستان ایوان به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص پیدا کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایوان گفت:در تمام مراحل کاشت،داشت،برداشت محصول کلزا مهندسین فنی سازمان جهاد کشاورزی شهرستان ایوان در کنار کشاورزان هستند و نظارت کامل را براین فرآیند انجام خواهند داد.

 سرتنگی افزود:با توجه به اینکه محصول کلزا یک محصول استراتژیک است ،می تواند در کاهش میزان وابستگی به خارج کشور در زمینه روغن گیاهی مؤثر باشد.

وی بیان داشت:سازمان جهاد کشاورزی شهرستان محصول کلزا را به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می کند بنابراین در این راستا جای هیچ نگرانی نیست.

مدیر جهاد کشاورزی ایوان بیان داشت:تحقیقات و تجربه شخصی کشاورزان نشان داده که دانه روغنی کلزا در تنوع با غلات و مخصوصاً گندم و جو دارای مزایای بسیاری از جمله کاهش جمعیت علف‌های هرز و کاهش آفات و از همه مهم‌تر در پایداری کشاورزی و افزایش عملکرد مخصوصاً گندم در سال بعدی خواهد شد.

وی در پایان گفت:با توجه به افزایش 7 برابری سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا پیش‌بینی می‌شود که امسال حدود 200 تن محصول کلزا از زمین‌های زراعی شهرستان  برداشت ‌شود.

 

انتهای پیام/ الف