ایلام بیدار09:33 - 1396/02/10
ایلام بیدار گزارش می دهد؛

فرافکنی رئیس دانشگاه ایلام در انتشار تصویر راس الفتنه/ توجیه استفاده از عنوان شغلی در افتتاحیه ستاد روحانی

رئیس دانشگاه ایلام به وقایع اخیر و حضوردرافتتاحیه ستادروحانی که بااهانت به ساحت امام رضا(ع) منجر شد،واکنش نشان داد.

گروه سیاسی ایلام بیدار:: در روزهای گذشته شاهد توهین به ساحت مقدس امام رضا (ع) در استان ایلام از سوی مجری و رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در ایوان بودیم؛ توهینی که به جرأت می توان گفت که تاکنون شبیه به آن در این استان ولایتمدار و مؤمن صورت نگرفته است.

خبری که باعث رنجش مردم این استان و به نوعی خشم آنان نسبت به بانیان برگزاری چنین برنامه ای که چنین حرکت وقیحانه ای را در پی داشت، شد. 

در همان ابتدای کار مردم انقلابی و دیندار استان ایلام با صدور بیانیه های مختلف مردمی این حرکت را به شدت محکوم و خواستار پیگیری سریع و قاطع مسئولان قضایی و انتظامی در این راستا شدند.

این موضوع تا آنجا پیش رفت که حتی آیات عظام تقلید نیز به همراه علمای برجسته کشور و سایر شخصیت های کشوری این حرکت وقیحانه را به شدت محکوم و خواستار مجازات برای فرد هتاک شدند.

همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام حمعه ایلام در خطبه های دیروز خود در نمازجمعه به شدت در سخنانی این حرکت را محکوم و خواستار پیگیری این موضوع شد.

وی در سخنانی آتشین گفت: اتاق مدیران ارشد استان به ستاد انتخاباتی برای نامزدهای دولت تبدیل شده است و حتی رییس ستاد انتخاباتی دولت را نیز لنتخاب می کنند و امکانات دولتی را تپنیز برای افتتاح ستاد در اختیار ستاد روحانی قرار داده و خود نیز در مراسم استقبال از رییس ستاد انتخاباتی آقای روحانی شرکت می کنند که این خود مصداقر قانون شکنی، قانون گریزی و قانون ستیزی از سوی مسئولان استان است.

اما آنچه که در افتتاحیه این نشست انجام گرفت حضور برخی مسئولان استان در این مراسم بوده که هر چند در ساعات غیر اداری منعی برای حضور مسئولان در ستادهای انتخاباتی وجود ندارد اما حضور با عناوین دولتی و سازمانی طبق قانون انتخابات ریاست جمهوری از مصادیق غیرمجاز تبلیغات محسوب می شود که در این راستا مجری هتاک به ساحت امام رضا براساس فایل صوتی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده علی اکبری (رئیس دانشگاه ایلام) را با عنوان مسئولیتش مورد خطاب قرار داد و این خود تخلفی آشکار محسوب می شود.

توضیحات کلی رئیس دانشگاه ایلام

در همین راستا، «محمد علی‌اکبری"، رییس دانشگاه ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در این رابطه گفت: دانشگاه به دلیل کارکردی که دارد نسبت به هدایت جامعه با اهداف عالی مورد نظام و انقلاب اسلامی وظیفه دارد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی دانشگاه ایلام کمک به تبیین مردم‌سالاری و فراهم کردن شرایط برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است، افزود: برنامه‌های دانشجویی با محوریت انتخابات و اهداف بلند انقلاب و نظام طبق قانون و دستورالعمل‌های مربوطه وزارتخانه برگزار می‌شود.

علی‌اکبری با تأکید بر اینکه معمولاً دانشگاه خود برنامه برگزار نمی‌کند بلکه تشکل‌های دانشجویی با تصویب شورای فرهنگی و هیئت نظارت دانشگاه اقدام به برگزاری برنامه می‌کنند، تصریح کرد: طی سال‌های اخیر حمایت‌های حداکثری از برنامه های دانشجویی در زمینه‌های مختلف شده و به محدودیت‌های بودجه‌ای هم توجه نکرده‌ایم و آنچه در توان بوده در اختیار تشکل‌های دانشجویی برای برگزاری برنامه‌ها قرار گرفته است.

رییس دانشگاه ایلام با بیان اینکه تاکنون هر برنامه‌ای توسط تشکل‌های دانشجویی پیشنهاد شده در دانشگاه ایلام برگزار شده است، گفت: با توجه به نظرسنجی‌ها، بیشتر دانشجویان دانشگاه از برگزاری برنامه‌ها رضایت کافی داشته‌اند.

وی ادامه داد: در دانشگاه ایلام سه تشکل دانشجویی فعالیت می‌کنند و همه برنامه‌های آن‌ها که به تصویب شورای فرهنگی و نظارت دانشگاه رسیده باشد انجام ‌شده است.

علی‌اکبری با بیان اینکه امکانات دولتی دانشگاه در خدمت اهداف عالی نظام است، خاطرنشان کرد: همه جناح‌ها می‌توانند طبق قانون و دستورالعمل‌های دانشگاهی از امکانات دانشگاه برای تبیین برنامه خود و انتخابات استفاده کنند و کاملاً در چهارچوب قانون باید باشد.

رییس دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه تشکل‌های دانشجویی می‌توانند سه برنامه انتخاباتی در زمینه‌های سخنرانی، میز خطابه آزاد و مناظره و کرسی‌ها آزاداندیشی برگزار کند، اظهار کرد: در دانشگاه ایلام شرایط مساوی برای همه تشکل‌ها مهیا کرده است.

علی‌اکبری با بیان اینکه برگزاری کیفی برنامه در دانشگاه بر عهده تشکل‌های دانشجویی است و هرکدام از تشکل‌ها می‌توانند با تلاش بیشتر برنامه بهتر و مطلوب‌تری برگزار کند، افزود: تشکل‌ها می‌توانند برنامه دانش‌افزایی تشکیلاتی داشته باشند .

وی خاطرنشان کرد: شورای عالی امنیت ملی در برگزاری برنامه برای دانشگاه‌ها دستور العمل می‌فرستد .

رییس دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه تخلف زمانی رخ می‌دهد که امکانات دانشگاه در اختیار ستاد کاندیداها قرار بگیرد که در دانشگاه ایلام امکانات این دانشگاه به ‌هیچ ‌وجه ممکن در اختیار ستاد خاصی قرار نگرفته و نخواهد گرفت، گفت: دانشگاه ایلام جای جولان سیاسی نیست و نخواهد بود، آنچه قانون مشخص کرده در دانشگاه اجرا می‌شود .

توضیح در خصوص انتشار تصویر رأس الفتنه در دانشگاه ایلام

علی‌اکبری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه مبنی بر نصب بنر با تصویر یکی از سران فتنه در دانشگاه ایلام گفت: این اقدام با درخواست و از سوی یکی از تشکل های دانشگاهی صورت گرفت و در این راستا هیچ ابلاغی به ما صورت نگرفته و قانونی در این خصوص در اختیار دانشگاه قرار ندارد؛ همچنین بعنوان تخلف به هیچ دانشگاهی اعلام نشده است.

رییس دانشگاه ایلام با بیان اینکه من در برخی مراسمات به ‌عنوان یک شخص سخنرانی کردم نه رئیس دانشگاه افزود: در برخی مراسمات صحبت‌های شخصی کردم نه از طرف دانشگاه.

وی با تأکید بر اینکه همه مردم صدردصد شیعه استان به اهل‌بیت و خصوصاً امام رضا (ع) ارادت دارند و هرکسی کوچک‌ترین اهانتی به امامان معصوم کند نمی‌پسندیم، خاطرنشان کرد: اهانت و حتک حرمت را نمی پسندیم وهیچ ‌کس در استان ایلام اهانت به اهل‌بیت (ع) را نمی‌پسندد.

علی اکبری ادامه داد: در این راستا ستاد اقدامات را انجام داده و دستگاه قضایی این موضوع را دنبال می کند و بهتر است بگذاریم این موضوع روند عادی خود را طی کند.

علی‌اکبری اضافه کرد: اراده دانشگاه ایلام این است وارد حاشیه نشود و وارد بازی‌های سیاسی نمی‌شود و طبق قانون عمل می‌کند.

فرافکنی رئیس دانشگاه ایلام در انتشار تصویر رأس الفتنه/ "توجیه" استفاده از عنوان شغلی در افتتاحیه ستاد روحانی

سخنان رئیس دانشگاه ایلام در خصوص انتشار تصویر یکی از سران فتنه در دانشگاه در حالی است که وی تأکید دارد دانشگاه ایلام جای جولان سیاسی نیست و قانون و یا دستورالعملی در رابطه با اینکه عکس مذکور منتشر نشود به دانشگاه ها ابلاغ نشده است.

آنچه برای ملت ایران مبرهن و روشن است اینکه سران فتنه خیانت های نابخشودنی را در حق نظام و مردم مرتکب و باعث و بانی آن همه توهین ها، جسارت ها و هزینه ها شدند؛ شرایط در ان موقع تا آنجا پیش رفت که به مقدسات توهین شد و در روز عاشورای سال 88 در حالی که مردم در مراسمات عزاداری بودند، فتنه گران در خیابان سوت و کف می زدند و همه جا را به آتش می کشیدند.

علاوه بر این رئیس دانشگاه ایلام در خصوص حضورش در مراسم سخنرانی هتاک به ساحت امام رضا(ع) و استفاده از عنوان شغلی وی توسط مجری برنامه نیز تنها به توجیه بسنده کرده و گفته من به ‌عنوان یک شخص سخنرانی کردم نه رئیس دانشگاه و در برخی مراسمات صحبت‌های شخصی کردم نه از طرف دانشگاه؛ بله آنچه در فایل های صوتی این نشست مشخص است اینکه وی از طرف دانشگاه صحبتی نداشته اما مجری برنامه با عنوان شغلی رئیس دانشگاه ایلام وی را خطاب قرار داده که این تخلف آشکار انتخاباتی است و باید مورد رسیدگی عوامل ذیربط قرار گیرد.

تصویر زیر گویای تخلف آشکار در استفاده از عناوین دولتی در ستادهای انتخاباتی است.

 

انتهای پیام/س