ایلام بیدار07:59 - 1396/02/10
گزارشی از سکوت دانشگاهیان در افتتاحیه ستاد روحانی؛

وقتی قانون و شرع درستاد روحانی به سخره گرفته می شود/ استفاده از عناوین دولتی در تبلیغات ممنوع

آنچه که این روزها در افتتاح ستاد روحانی در ایلام حاشیه ساز شده است، علاوه بر سخنان بی شرمانه مجری، حضور افراد و شخصیت هایی بود که به نحوی بخاطر جایگاه و عناوین دولتی و سازمانی آنان در جلسه حضور داشتند، که این مسئله طبق دستورالعمل تبلیغات ریاست جمهوری از تخلفات آشکار به شمار می آید.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، دراین سال ها قبح شکنی ها به مسئله ای عادی وروتین در میان گروهی از مسئولان و حامیان جناح خاصی در استان تبدیل شده است، از شرکت نکردن در مراسم ۹ دی و توهین به منتقدین و دعوت از سخنران های حامی فتنه گرفته تا اخیرا توهین به ساحت مقدس امام رضا(ع) توسط مجری ستاد انتخاباتی رئیس جمهور در شهر ایلام‌ نمونه ای از این مسائل مطرح شده است.

در مراسمم افتتاحیه ستاد روحانی در ایلام، "علی محمد مخمدی" مجری برنامه با شعری طنز آمیز و به صورت مستقیم و کنایه یک سری توهین ها به ساحت مقدس امام رضا (ع) داشت که این لحن بیان و این ادبیات زننده توسط حضار مورد تشویق و تأیید قرار گرفت.

وافراد و مسئولان و رؤسای دانشگاهی در آن جلسه حضور داشتند که مبرا از این تأیید نبوده و علاوه بر تشویق مجری، بر سخنان وی نیز صحه گذاشتند. 

یکی از این سخنرانان که  پشت تریبون خوانده شد، علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام، بود، که تصور بر این بود که رئیس دانشگاه ایلام به عنوان یک نخبه حامی دولت و تنها به عنوان سخنران در مراسم افتتاحیه ستاد روحانی شرکت کرده باشد بدون استفاده از جایگاه اداری و دانشگاهی و عنوان شغلی خود که طبق ماده ۶۸ دستورالعمل انتخابات ممنوع است، اما در پی انتشار سخنان مجری برنامه که وی را رئیس اندیشمند و جسور دانشگاه ایلام خطاب میکند، مشخص می شود که از این جایگاه در راستای تبلیغات انتخاباتی استفاده کرده است.

علاوه براین موضوع وی در ابتدای سخنرانیش اظهار می دارد که من به روحانی رای می دهم تا باز علی محمد محمدی پشت تریبون بیاید! این در حالی است که هتاکی این فرد به ساحت مقدس امام هشتم موجی از اعتراض و انزجار مردم و مسئولین و ائمه جمعه استان و در سطح کشوری صدور بیانیه هایی از سوی علما و مراجع تقلید را در مجازات این فرد در پی داشته است.

حال این سئوال مطرح است که آیا رئیس دانشگاه ایلام که در این مراسم حضور داشته است و این سخنان را به زبان آورده است، متوجه سخیف بودن و هتک حرمت مجری به ساحت مقدس امام رضا (ع) نشده است، یا با علم به این موضوع وی و سخنانش را تایید کرده است؟!

اینکه علی اکبری از حامیان سینه چاک اصلاحات است و منش و تفکر سیاسی خود را بارها با سخن و عمل به اثبات رسانده است، و در این مسیر با حمایت همه جانبه از دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه و آزاد گذاشتن آنان در استفاده از امکانات دولتی و فضای دانشگاهی برای تبلیغات دولت و کاندیداتوری روحانی، ارادت خود را به این جناح ثابت کرده است، اما اینکه در این افتتاحیه به تایید سخنان بی علم و ادبیات سخیف مجری مهر تایید بزند دور از جایگاه و منش سیاسی او و جای بسی تآمل است.

سند زیر ماده 68 دستورالعمل انتخابات در خصوص عدم استفاده از عناوین دولتی، و عدم فعالیت مدیران وزارتخانه ها و رؤسی دانشگاه ها در ساعت اداری در تبلیغات انتابات دازدهمین دوره ریاست جمهوری است.

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 

انتهای پیام/ الف