ایلام بیدار08:21 - 1396/02/10
نماینده حوزه جنوبی استان ایلام:

شرایط اشتغال در کشور بحرانی است/تامین سرمایه مهمترین دغدغه مردم استان

نماینده حوزه جنوبی استان ایلام گفت: سال گذشته در کنار رشد اقتصادی خوب متاسفانه در زمینه اشتغال رشد خوبی را در کشور نداشته ایم.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیمره خبر، "شادمهر کاظم زاده "نماینده حوزه جنوبی استان ایلام در بازدید از طرحهای اشتغالزایی دره شهر به خبرنگار سیمره خبر ګفت: این شهرستان ازمزیتهای زیادی در حوزه کارآفرینی مشاغل كوچك و كارگاههاي زود بازده برخوردار است.

وی اظهار کرد: در شرایطی که کشور در بحث اشتغال با 12 درصد بیکاری شرایط بحرانی را سپری می کند با اندک سرمایه و تسهیلاتی می توان در این مناطق شغل ایجاد کرد.

کاظم زاده با بیان اینکه مهم ترین درخواست مردم تامین تسهیلات و سرمایه انفرادی است، افزود: صندوق کارآفرینی با سرمایه گذاری و پرداخت تسهیلات کم بهره توانایی اشتغالزایی در زمینه  مشاغل انفرادی مانند صنایع تبدیلی، فرش و کشاورزی را دارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته در کنار رشد اقتصادی خوب متاسفانه در زمینه اشتغال رشد خوبی را در کشور نداشته ایم.

کاظم زاده یادآورشد: همچنین امار بیکاری در بین جوانان بخصوص قشر تحصیلکرده بسیار بالا بوده بطوریکه این عزیزان برای اشتغال به دنبال تسهیلات ناچیز برای ایجاد یک شغل هستند.

نماینده شهرستانهای دره شهر، دهلران، آبدانان و بدره با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: امیدواریم با همت، حمایت مسئولان و توجه به شعار سال " اقتصاد مقاومتي؛توليد واشتغال"در کنار رشد اقتصادی شاهد رشد اشتغال نیز باشیم.

انتهای پیام/ الف